آفتاب
با دفاع از استراتژی ضد داعشش؛

اوباما در مالزی: اختلافات با زور و تهدید حل نمی‌شود

اوباما در مالزی: اختلافات با زور و تهدید حل نمی‌شود

رئیس جمهوری آمریکا امروز (شنبه) ضمن اعلام اینکه واشنگتن برای حفظ امنیت دریایی و آزادی دریانوردی در حال همکاری با متحدان جنوب شرق آسیا است، گفت، اختلافات اقتصادی نباید از طریق قلدری و تهدید حل شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی حول محور یکپارچگی و همسو سازی اقتصادی و تجاری در نشست منطقه‌ای کشورهای جنوب شرق آسیا در مالزی گفت: ما معتقدیم اختلافات اقتصادی باید از طریق مذاکره حل شود نه از طریق قلدری، تهدید و زور.

این در حالی است که وی به نام یک کشور خاص اشاره نکرده و هیچ کشور خاصی را نیز متهم نساخت.

اوباما گفت: آمریکا در تلاش است تا آزادی دریانوردی را حفظ کرده و اطمینان پیدا کند که اختلافات در این منطقه به صورت صلح آمیز حل می‌شوند.

در همین حال اوباما روز جمعه پس از دیدار با نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی گفت: نشست کشورهای جنوب شرق آسیا که در آن شرکت دارم در پی حملات تروریستی پاریس، بر مقابله با افراط گرایی متمرکز خواهد بود.

وی افزود: مالزی بخشی از ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا است و می‌تواند به طور چشمگیری در مسائلی همچون مقابله با افراط‌گرایی مخرب و روایت رویدادها موثر و کارآمد باشد.

نجیب رزاق نیز گفت: بسیار مهم است که اسلام ناب را اشاعه دهیم. داعش یک شیطان و ضد اسلام است. اقدامات امنیتی برای پایان تهدید افراط گرایی کافی نیست.

به طور همزمان، احتمالا اوباما به اشاعه و جلب حمایت برای رویکردش علیه داعش موسوم به "وظیفه چند ساله" ادامه می‌دهد. این رویکرد بر کمک به کشورهای خط مقدم مبارزات علیه افراط گرایی ضمن اجتناب از اقداماتی که تنها دیدگاه داعش را در خصوص جنگ با غرب تغذیه می‌کند، متمرکز است.

اوباما اخیرا بیشتر وقت رسانه‌ای خود را صرف دفاع از استراتژی‌اش برای مبارزه با داعش کرده و به مردم آمریکا یادآوری کرده که بستن درهای آمریکا به روی بیوه‌ها و کودکان جزء خصلت‌ آمریکایی‌ها نیست.

اوباما با بازگشت به واشنگتن و میزبانی فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری آمریکا در روز سه شنبه، فرصت دیگری برای دفاع از استراتژی کند خود در مبارزه با داعش دارد.

انتهای پیام

کد N1037056

وبگردی