آفتاب

بازدید اوباما از کمپ آوارگان در مالزی

بازدید اوباما از کمپ آوارگان در مالزی

رییس جمهوری آمریکا امروز (شنبه) در بازدید از مرکز آوارگان در مالزی گفت، تا هر زمان که زمام امور در کشور را برعهده دارد از میلیون‌ها آواره‌ای که در پی خشونت از کشورهایشان می‌گریزند، در آمریکا استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در بازدید از مرکز آوارگان و فقرا در مالزی با دختران و پسرانی دیدار کرد که با لباس‌هایی به رنگ سیاه و سفید و دستمال گردن مشغول بازی بودند.

وی گفت، حضور این نوجوانان بیانگر مخالفت با تروریسم و اعتراض به هرگونه خشونتی است که در پاریس و مالی آن را شاهد بویدم.

اکثر کودکانی که رییس جمهوری آمریکا با آنها دیدار کرد از مسلمانان روهینجا بودند. ده‌ها هزار تن از این مسلمانان از بیم تحت پیگرد قرار گرفتن توسط دولت میانمار به مالزی گریخته‌اند.

رییس جمهوری آمریکا که برای حضور در نشستی اقتصادی در مالزی به سر می‌برد به این مساله اشاره کرد که جهان امروز در حال حاضر بر مساله تراژدی بشری در سوریه تمرکز دارد.

باراک اوباما در دیدار با کودکان در این مرکز گفت:‌ هر کس که با این کودکان ملاقات کند متوجه می‌شود که آنها نیز همانند فرزندان ما هستند و به آرامش، امنیت و پشتیبانی نیاز دارند. کشورهای زیادی به این نتیجه رسیده‌اند که باید کارهای بیشتری انجام دهند. من نیز تا زمانی که زمام امور در آمریکا را برعهده دارم قول می‌دهم هر کاری که لازم است را انجام دهم.

انتهای پیام

کد N1037029

وبگردی