آفتاب

نخست‌وزیر الجزایر: حال بوتفلیقه خوب است

نخست‌وزیر الجزایر: حال بوتفلیقه خوب است

نخست وزیر الجزایر تاکید کرد، عبدالعزیز بوتفلیقه کشور را به منظور معالجه به مقصد اروپا ترک نکرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالمالک سلال، نخست وزیر الجزایر در گفتگو با روزنامه "لوموند" فرانسه گفت: وضعیت جسمانی عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور الجزایر ثابت بوده و حالش خوب است و روزانه دستوراتی را صادر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بوتفلیقه از نزدیک امور کشور را دنبال و دستورات روزانه خود را صادر می‌کند، تاکید کرد:‌ بوتفلیقه اخیرا کشور را برای مداوا به مقصد اروپا ترک نکرده و هر روز با وی در ارتباط هستم. اخبار رسانه‌ها مبنی بر اینکه بوتفلیقه کشور را ترک کرده، صحت ندارد.

نخست وزیر الجزایر با تاکید بر اینکه بوتفلیقه امور کشور را مدیریت می‌کند و بیشتر تصمیمات مهم اتخاذ شده را یا بوتفلیقه صادر کرده و یا با موافقت او انجام شده است، افزود: من سفرهای زیادی به نقاط مختلف کشور دارم، در این سفرها همه مردم بر این باورند که شخص رئیس جمهور تاکنون دستاوردهای بزرگی داشته و اگر ما امروز می‌توانیم از پس کاهش شدید درآمدهایمان برآییم، این موفقیت مدیون دو اقدام مهمی است که پیش از این رئیس جمهور اتخاذ کرد.

منظور سلال از دو اقدام مهم بوتفلیقه، بازپرداخت کامل بدهی‌های کشور و راه‌اندازی یک صندوق ذخیره است که امکان عبور از مرحله خطر و مقاومت سه یا چهار ساله را به الجزایر می‌دهد به شرطی که این کشور از این فرصت برای کاهش واردات و بازگرداندن مسیر اقتصاد کشور به کسب درآمدهای غیرنفتی استفاده کند.

سلال تاکید کرد: الجزایر که در دهه هشتاد قرن گذشته با بحرانی اقتصادی مواجه و تحت فشار شدید بدهی‌ها بود و در ضمن هیچ ذخیره‌ای نداشت اما امروز همت خود را بر سه یا چهار سال گذاشته و باید از این سال‌ها برای عبور از چالش‌های اقتصادی استفاده کند.

انتهای پیام

کد N1036982

وبگردی