آفتاب
در پی تصویب قطعنامه ضد داعش؛

احتمالا انگلیس حملات هوایی در سوریه را آغاز کند

احتمالا انگلیس حملات هوایی در سوریه را آغاز کند

نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد گفت، تلاش دیوید کامرون برای آغاز حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه می‌تواند با قطعنامه شورای امنیت که از کشورهای قدرتمند خواسته تا با شبه‌نظامیان بجنگند، تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ماتئو ریکرافت، نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران گفت: در قطعنامه روز جمعه شورای امنیت از کشورهای عضوی که ظرفیت مبارزه دارند، خواسته شده تا تمام اقدامات لازم را علیه داعش و سایر گروه‌های تروریستی انجام دهند. گمان می‌کنم این قدرتمندترین بخش این مساله است که نخست‌وزیر انگلیس در قالب نقش انگلیس در سوریه و مناطق دیگر تدوین کرده است.

کامرون روز سه‌شنبه گفت که برای مبارزه با گروه تروریستی داعش یک استراتژی جامع را به پارلمان انگلیس تقدیم می‌کند که شامل حملات هوایی در سوریه باشد. وی پیشتر در سال 2013 طرح مشابهی را برای بمباران نیروهای بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه ارائه کرد که در پارلمان رای نیاورد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه خواست تا کشورهای قادر به مبارزه علیه داعش در سوریه و عراق بپیوندند و تلاش‌هایشان را برای پیشگیری از حملات آتی این گروه افزایش دهند.

جرمی کوربین، رهبر مخالفان و رئیس حزب کارگر انگلیس تقریبا از موضع مخالف خود درباره مشارکت انگلیس در جنگ داعش در سوریه کناره‌گیری کرده است.

روزنامه دیلی تلگراف نوشته است که حدود 60 نماینده از حزب کارگر در پارلمان مخالف موضع رهبر این حزب هستند در حالی که با دولت کامرون موافقند و این مساله تضمین می‌کند که دولت کامرون چراغ سبز پارلمان را برای حضور در جنگ به دست آورد.

تعدادی از نمایندگان حزب کارگر و حتی برخی وزیران دولت سایه در رسانه‌ها اعلام کردند که بعد از حملات پاریس مشارکت انگلیس در جنگ ضد داعش حتی نیاز به موافقت قبلی ندارد.

داعش از هرج و مرج‌های حدود پنج سال جنگ داخلی سوریه برای تصرف بخش‌های گسترده‌ای از عراق و سوریه سوءاستفاده کرده است.

انتهای پیام

کد N1036945

وبگردی