آفتاب
یک مدرس حوزه:

رسانه‌ها به آموزش حیا و عفت توجه لازم داشته باشند

رسانه‌ها به آموزش حیا و عفت توجه لازم داشته باشند

یک مدرس حوزه با بیان این‌که «آموزش حفظ حیا و عفت یکی از مواردی است که رسانه‌ها باید به آن توجه لازم را داشته باشند» گفت: حیا لازمه افراد جامعه است که متاسفانه این موضوع و رعایت آن تحت تاثیر رسانه‌ها قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام کریم حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در تبیین فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی دارند، هر چند در این امر متاسفانه با عرضه برخی آثار از هدف اصلی فاصله گرفته‌ایم.

این مدرس حوزه علمیه امام صادق (ع) استان زنجان ادامه داد: امروزه‌ رسانه یکی از قدرتمندترین ابزارهای تاثیرگذار محسوب می‌شود که با تولید برنامه‌های مختلف زندگی افراد را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. پس در این عرصه باید به تولیدات رسانه‌ها توجه ویژه‌ای شود.

وی افزود: هر اندازه تولیدات رسانه‌ها در قالب نیازسنجی مخاطبین باشد و در آن راستا برنامه‌ها را عرضه کند پس مخاطبان خاص و زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی یادآور شد: با نگاهی به دادگاه‌های خانواده‌ها و آمار طلاق‌ها قدرت رسانه بیشتر جلوه‌نمایی می‌کند، این افراد با گم شدن در این فضا قادر به تشخیص مسیر خود نیستند و دوست دارند همه زندگی خود را به هرآنچه که در رسانه عرضه می‌شود نزدیک کنند و این خواستن، تجمل‌گرایی و خودخواهی تبعیض، تکبر و غیره را وارد زندگی می‌کند و پس از مدتی تنوع‌طلبی آفت زندگی زوجین می‌شود و دیگر هیچ چیز قادر به سیراب کردن‌شان نمی‌شود.

حسنی خاطرنشان کرد: در کشور ما باید رسانه در چارچوب هویت ملی و اسلامی محصولات خود را عرضه کند که متاسفانه در این حوزه عملکرد ضعیف است و باید این ضعف‌ها طی برنامه‌ریزی مدونی اصلاح شود.

انتهای پیام

کد N1036718

وبگردی