آفتاب
با برشمردن فضایل پیاده‌روی اربعین انجام شد

پیشنهاد غرویان به زائران اربعین حسینی

پیشنهاد غرویان به زائران اربعین حسینی

یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: راهپیمایی اربعین عطش و عشق شیعیان به امام حسین (ع) را نشان می‌دهد و اثر روحی بسیار خوبی را در بین زائران و به خصوص جوانان باقی می‌گذارد و سبب خودسازی و پرورش روح آنها می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره فضیلت پیاده‌روی اربعین با بیان این‌که «پیاده‌روی اربعین برای اظهار علاقه به امام حسین (ع) و خاندان ایشان است» اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین یک تاثیر جهانی دارد چرا که تمام جهان این حرکت را می‌بیند و آنها به عشق مسلمانان نسبت به امام حسین (ع) کاملا آگاه می‌شوند.

وی ادامه داد: پیاده‌روی اربعین نشانه ایمان آنهایی است که در این مسیر حرکت می‌کنند و این حرکت عظیم و باشکوه تعظیم شعائر الهی است. همین دلیل نشان می‌دهد که این پیاده‌روی عقلی و معقول است و اشکالی ندارد.

این مدرس حوزه و دانشگاه تاکید کرد: ما باید از این ظرفیت عظیم به بهترین وجه استفاده و آن را مدیریت کنیم، این جمعیت عظیم با عشق و علاقه می‌آیند و ما باید از این ابراز احساسات در جهت درست بهره ببریم. یکی از راهکارهایی که در مسیر پیاده روی اربعین می‌توان از آن بهره برد و جمعیت را به نوعی مدیریت کرد این است که مثلا در مسیرهای پیاده‌روی درخت‌ها و نهال‌های کوچک به زائران داده شود تا آنها را در مسیر به یاد امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) و حضرت عباس (ع) و سایر شهدای کربلا بکارند.

غرویان عنوان کرد: ‌این کار و کاشتن درخت سبب می‌شود که تا سال‌ها این حرکت آنها باقی بماند و هم در هوای عراق و سرسبزی آن کشور تاثیر دارد و هم باعث می‌شود که از ورود ریزگردها به کشور ایران و سایر کشور‌ها جلوگیری کنیم، در کل باید از این ظرفیت عظیم بهره ببریم.

وی گفت: نفس راهپیمایی اربعین از دو جهت موثر است یکی این که نشان عطش و عشق شیعیان به امام حسین (ع) است و جهانیان به این موضوع پی می‌برند و دوم این عشق و محبت اثر روحی بسیار خوبی را در بین زائران و به خصوص جوانان باقی می‌گذارد و جوانان در این مسیر دائما به یاد امام حسین (ع) هستند و این اشک و گریه در مسیر سبب خودسازی و پرورش روح آنها می‌شود.

انتهای پیام

کد N1036710

وبگردی