آفتاب
با تصویب قطعنامه پیشنهادی فرانسه؛

شورای امنیت خواهان مبارزه تمام کشورها با داعش شد

شورای امنیت خواهان مبارزه تمام کشورها با داعش شد

شورای امنیت سازمان ملل متحد از تمام کشورهایی که توانایی مبارزه با داعش در سوریه و عراق دارند، خواست با این گروهک تروریستی مبارزه کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، شورای امنیت با قطعنامه پیشنهادی فرانسه در زمینه مبارزه با داعش موافقت کرد. طبق این قطعنامه داعش به عنوان تهدیدی جهانی و بی سابقه برای صلح و امنیت جهانی به شمار می رود.

در این قطعنامه آمده است: تمام کشورهای عضو سازمان ملل باید تلاش های خود برای مبارزه با اقدامات تروریستی را شدت بخشند و اقدامات خود را به منظور ممانعت و توقف اقدامات تروریستی به ویژه اقدامات گروهک تروریستی داعش و دیگر گروه های افراطی مرتبط با گروهک القاعده هماهنگ کنند.

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه ضمن استقبال از این قطعنامه شورای امنیتی که خواستار تشدید مبارزات علیه داعش است، افزود: در حال حاضر مهم است که تمام کشورها به صورت ملموس و از طریق عملیات نظامی و یا بررسی راه حل های سیاسی و مبارزه با حمایت مالی از تروریسم، وارد این نبرد شوند.

هر چند این قطعنامه به صراحت تحرک نظامی علیه داعش را تفویض نمی کند و در ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل که اجازه استفاده از قدرت علیه گروهک افراطی را می دهد، آورده نشده است ولی یک پوشش سیاسی علیه عناصر افراطی در سوریه و عراق به شمار می رود.

گفتنی است حملات فرانسه در سوریه بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد انجام می گیرد که طبق آن هر کشوری که در معرض حمله قرار می گیرد حق دارد از خود دفاع کند.

کد N1036680

وبگردی