آفتاب

۹ کشته در حملات تروریستی داعش در بغداد

۹ کشته در حملات تروریستی داعش در بغداد

پلیس و نیروهای امدادی عراق اعلام کردند ۹ نفر در دو حمله نزدیک مسجدی در جنوب بغداد کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، بعد از وقوع دو انفجار در جنوب بغداد، گروهک تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت و اعلام کرد که هدف این حملات شیعیان بودند.

منابع محلی اعلام کردند انفجار یک بمب که در نزدیکی مسجدی در منطقه الیوسفیه کارگزاری شده بود، هنگام خروج نمازگزاران از مسجد منجر به کشته شدن دو نفر از آنها و زخمی شدن ۹ نفر دیگر شد.

منابع مذکور افزودند: زمانی که نیروهای امنیتی خود را به مکان انفجار رساندند فرد انتحاری دیگری بمب همراه خود را منفجر کرد که در نتیجه آن نیز ۷ نفر کشته و ۲۸ نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر اسماعیل المحلاوی فرمانده عملیات الانبار گفت: گروهک داعش اخیرا از موتور سیکلت برای عملیات انتحاری در درگیری های الرمادی استفاده می کند.

وی افزود: داعش روش جدیدی را برای حمله به نیروهای ارتش در محور شمالی شهر الرمادی شروع کرده است با این حال نیروهای عراقی توانستند اولین حمله این گروهک توسط دو فرد انتحاری را خنثی و عاملان آن را نابود کنند.

گفتنی است در حال حاضر شهر الرمادی عراق شاهد عملیات گسترده نظامی برای آزادسازی این شهر از وجود تروریست هاست، در این عملیات یگان های نظامی، نیروهای عشایر و مردمی و جنگنده های ائتلاف بین المللی ضد داعش و عراق شرکت دارند.

کد N1036665

وبگردی