آفتاب

جنگنده های روس داعش را «به خاطر پاریس» بمباران کردند

جنگنده های روس داعش را «به خاطر پاریس» بمباران کردند

جنگنده های روسیه مواضع گروهک تروریستی داعش را با بمب هایی روی آن نوشته شده بود «به خاطر ملت ما» و «به خاطر پاریس» بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، این اقدام روسیه بعد از آن صورت گرفت که مسکو وعده داده بود انتقام سرنگونی هواپیمای مسافربری این کشور بر فرار شبه جزیره سینا را خواهد گرفت.

در همین راستا وزارت دفاع روسیه در حساب خود در شبکه های اجتماعی نوشت، به خاطر ملت و به خاطر پاریس! پیامی است که خلبانان و هنرمندان روسی در پایگاه الحمیمیم از طریق پست هوایی به تروریست ها ارسال کردند.

وزارت دفاع روسیه نیز در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای مسلح بمباران انتقام جویانه خود را شروع و ارتش هماهنگی عملیاتش با فرانسوی ها را آغاز کرده است.

پیشتر ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه گفته بود که مسئولان انفجار در هواپیمای مسافربری این کشور در آسمان سینا را که منجر به سرنگونی هواپیما و کشته شدن تمام ۲۲۴ سرنششین آن شد، مجازات خواهد کرد.

بعد از حملات تروریستی پاریس که منجر به کشته شده ۱۳۰ نفر و زخمی شدها صدها نفر دیگر شد، پوتین و فرانسوا اولاند همتای فرانسوی اش توافق کردند که عملیاتشان در سوریه هماهنگ باشد.

گفتنی است تصاویری نیز از موشک های آمریکایی در فضای مجازی منتشر شده که روی آن نوشته شده است «از پاریس با عشق». گروهک تروریستی داعش مسئولیت سرنگونی هواپیمای مسافریری روسیه و حملات تروریستی پاریس را بر عهده گرفته است.

کد N1036662

وبگردی