آفتاب

سیداحمدخاتمی:وظیفه نیروی انتظامی برخورد با جرم مشهود است

سیداحمدخاتمی:وظیفه نیروی انتظامی برخورد با جرم مشهود است

ایرنا نوشت:امام جمعه موقت تهران، حوادث تروریستی در فرانسه را محکوم کرد و گفت: این حوادث حاصل بذری است که خودشان کاشتند و امروز به دامنشان افتاده است.

آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه های نماز عبادی و سیاسی این هفته جمعه تهران افزود: حوادث تروریستی در فرانسه و دیگر نقاط جهان به شدت محکوم است و جانیان داعش، در ذهن هر وجدان انسانی محکوم هستند.

وی با بیان اینکه داعش و گروه های تکفیری برای مبارزه با اسلام تولید شده اند، گفت: آغاز تولد این مولدهای شوم به هنگام بیداری اسلامی و به دنبال خیزش سریع اسلام در جهان بود.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: گویا داعش ماموریتی جز تخریب اسلام ندارند زیرا تاکنون یک کلمه علیه رژیم صهوینیستی نگفته اند؛ حتی مجروحان آنها(داعش) را صهوینیست ها درمان می کنند و نتانیاهو رسما گفته است داعش به ما خدمت کرد.
آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه ماموریت داعش مبارزه با اسلام است، افزود: آنها (داعش) از بدنه همان هایی هستند که روز عاشورا به جنگ با سید الشهدا (ع) رفتند.
امام جمعه موقت تهران گفت: همانگونه که جنایات داعشی ها و تکفیری ها محکوم است، جنایات برخورد با مسلمان و آتش زدن مساجد مسلمانان نیز محکوم است.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه ترورهای فرانسه حاصل بذری است که خودشان کاشتند، خطاب به سردمداران کشورهای غربی گفت: کسی که باد بکارد طوفان درو می کند؛ در این پنج سال چه بر سر مظلومان سوریه آوردید؟ حال فهمیدید ناامنی یعنی چه؟ شما مرجع تروریست ها هستید.
وی ادامه داد: کسانی که رئیس جمهوری و نخست وزیر ما را یکجا شهید کردند در دامن شما هستند و شما میزبان آنان هستید؛ وقتی برخی از آنها در عراق به جهنم واصل می شوند شما برای آن ها ماتم می گیرید؛ شما تروریست پرورید و در دامن خود مارهایی پرورش داده اید که در حال حاضر خودتان را نیش می زند.
امام جمعه موقت تهران گفت: از نگاه آمریکا و اروپا ما تروریسم خوب و بد داریم؛ اگر دولت غاصب صهیونیستی ترور کند ترور خوب است اما وقتی این ترور به فرانسه بیاید ترور بد است. اگر مسئولان، امام جمعه و شهروندان عادی ما توسط منافقین کشته شوند می گویند ترور خوب است؛ همین روزها در لبنان عملیات تروریستی انجام شد اما شما آن را محکوم نکردید اما ترور فرانسه را ترور بد می دانید.
وی ادامه داد: همین کارهاست که داعش و تکفیری ها و گروه های تروریستی را پرورش می دهد. دست از این منش و روش بردارید و صادقانه با تروریست مبارزه کنید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تنها کشوری که با تمام وجود با تمام وجود و هستی با ترور مبارزه می کند ایران اسلامی است، تصریح کرد: تنها راه مبارزه با خطر تروریسم ائتلاف واقعی ضدتروریسم است نه این ائتلاف سوری که اگر خیلی بخواهیم کوتاه بیاییم باید بگوییم این ائتلاف یک ائتلاف ضدداعش نبود بلکه ائتلاف حمایت از داعش بود. 

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اینکه نیروی انتظامی اقدام خوبی در راستای وظایفش شروع کرده است، گفت: وظیفه نیروی انتظامی برخورد با جرم مشهود است.
آیت الله خاتمی افزود: نیروی انتظامی اعلام کرده است با آلودگی صوتی، متعرض نوامیس و کشف حجاب توسط خودروها برخورد می شود که این اقدام مورد اقبال مردم قرار گرفته و اکثر نمایندگان مجلس و رئیس قوه قضاییه از این اقدام حمایت کردند.
وی ادامه داد: هر گامی که در مسیر امنیت به صلاح مردم باشد مورد تائید و حمایت ما قرار دارد.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: به نیروی انتظامی سفارش می کنیم که مهر و محبت را با قاطعیت درهم آمیزند زیرا کسی که مرتکب خطایی شده بیمار است و با بیمار با خشونت رفتار نمی شود.
وی در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج یادآور شد: بسیج به عنوان یک ذخیره ارزشمند الهی برای امت هاست؛ پیروزی هایی که در سوریه و عراق صورت می گیرد به دلیل حضور بسیج آن کشور است.
وی با بیان اینکه بسیجی، حزبی، جناحی و گروهی نیست و فقط می بیند ولایت کجا ایستاده و او نیز همانجا می ایستد، افزود: رهبر معظم انقلاب چه زیبا فرمودند، بسیج سیاسی است اما سیاست زده نیست.
وی، فرهنگ بسیجی را فرهنگ مهر مقدس دانست و ادامه داد: همچنان در کنار آن، بسیجی تبلور خشم مقدس علیه بیگانگان و دشمنان اسلام و انقلاب و در راس آنها آمریکای جنایتکار است.

17214

 

کد N1036446

وبگردی