آفتاب

نشست اضطراری وزرای کشور اتحادیه اروپا با محوریت مقابله با تروریسم

نشست اضطراری وزرای کشور اتحادیه اروپا با محوریت مقابله با تروریسم

وزیر کشور فرانسه در جریان نشست اضطراری وزرای کشور اعضای اتحادیه اروپا در شهر بروکسل از این کشورها تقاضا کرد تا برای تقویت امنیت مرزهای این اتحادیه و جلوگیری از ورود تعداد بیشتری از افراط‌گران خشونت‌طلب به این قاره دست به اقدام قاطع و فوری بزنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، برنار کازنوو، وزیر کشور فرانسه در جریان نشست وزرای کشور اتحادیه اروپا گفت: ما بیشتر از این نمی‌توانیم زمان را تلف کنیم. چالش ما فوری است.

وزرای کشور و دادگستری اعضای اتحادیه اروپا امروز(جمعه) درست یک هفته بعد از حملات تروریستی هماهنگ در پایتخت فرانسه، نشست اضطراری خود را به هدف بحث درباره پیشگیری از حملات تروریستی بیشتر در این قاره و نجات سیاست مرزهای باز منطقه شینگن که مقصر اصلی نقصان‌های امنیتی مربوط به حملات تروریستی شهر پاریس اعلام شده، آغاز کردند.

وزرای کشور اعضای اتحادیه اروپا امروز نشستی اضطراری را در شهر بروکسل که بعد از حملات روز جمعه گذشته در شهر پاریس فراخوان برگزاری آن اعلام شد برگزار می‌کنند.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که مشخص شده تعدادی از تروریست‌ها برای آژانس‌های اطلاعاتی برخی کشورهای اروپا شناخته شده بودند اما آنها در اشتراک اطلاعات مربوط به آنها با دیگر اعضای اتحادیه اروپا کوتاهی کردند. بسیاری از مردم از مشخص شدن این مساله که مغز متفکر این حملات یعنی عبدالحمید اباعود توانسته به رغم صدور حکم بازداشت بین‌المللی و اروپایی علیه خود بین بلژیک،‌ پاریس و سوریه رفت‌وآمد کند شگفت زده شدند.

این نشست اضطراری وزرای کشور اتحادیه اروپا با تمرکز بر تقویت مرزهای منطقه شینگن، تبادل اطلاعات و دست‌یابی به توافقی به هدف کنترل مرزهای داخلی در این اتحادیه برگزار می‌شود.

در منطقه شینگن 26 کشور اتحادیه اروپا سیاست مرزهای باز را اجرا می‌کنند. بعد از وقوع حملات تروریستی پاریس اکنون تقاضا میان کشورهای اروپا به منظور بازگشت به بازرسی‌های امنیتی در مرزها بالا گرفته است.

در حال حاضر هفت کشور این اتحادیه شامل آلمان، مجارستان، دانمارک، اتریش و کرواسی مساله کنترل‌های مرزی و ایجاد موانع در مرز را در پیش گرفته‌اند.

قرار است فرانسه در نشست امروز وزرای کشور اتحادیه اروپا از این وزرا بخواهد تعادلی را میان لزوم تقویت تدابیر امنیتی در مرزهای منطقه شینگن و حفظ روح آزادی تحرک در این منطقه برقرار کنند. به گفته منابع خبری در اتحادیه اروپا، هم وزرای کشور اتحادیه اروپا و هم وزرای دادگستری این اتحادیه قصد دارند در جریان نشست مشترک خود پیگیری تدابیر موجود را تضمین کرده و درباره تقویت پاسخ اتحادیه اروپا به چالش امنیت بحث کنند.

این نشست مشترک مشخصا بر موضوعات کلیدی زیر متمرکز خواهد بود: سوابق هویتی مسافران اروپایی، قاچاق سلاح گرم، تقویت تدابیر کنترلی در مرزهای بیرونی اتحادیه اروپا، مقابله با تامین مالی تروریسم و پاسخ قضایی.

انتهای پیام

کد N1036419

وبگردی