آفتاب

درمان تنگی‌ شریان‌های کلیوی بدون جراحی

درمان تنگی‌ شریان‌های کلیوی بدون جراحی

‌رئیس مرکز اندوواسکولار بخش فوق تخصصی جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی گیلان از درمان تنگی‌ شریان‌های کلیوی و کلیه‌های پیوندی با روش‌های کم تهاجمی و بدون جراحی در مرکز فوق تخصصی جراحی‌های کم تهاجمی عروق (اندوواسکولار) رازی خبر داد.

دکتر حسین همتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه گیلان، از راه‌اندازی مرکز فوق تخصصی جراحی‌های کم تهاجمی عروق (اندوواسکولار) در مرکز دانشگاهی رازی رشت خبر داد و اظهار کرد: مرکز فوق تخصصی جراحی‌های کم تهاجمی عروق (اندوواسکولار) دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در مرکز دانشگاهی رازی رشت راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به تحول اساسی در حوزه کم تهاجمی در جراحی‌های عروق که بدون برش‌های بزرگ جراحی انجام می‌شود، تصریح کرد: این روش ها امروزه به عنوان روش متداول درمان بیماری‌های عروق در آمده است.

رئیس مرکز اندوواسکولار بخش فوق تخصصی جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: این روش با استفاده از روش‌های کم تهاجمی و از داخل رگ و با هدف جلوگیری از بیهوشی‌های سنگین و بستری‌های طولانی و عوارض احتمالی آن توسعه یافته و به کار می‌رود.

همتی یادآور شد: این مرکز که با همکاری گروه‌های جراحی عروق و خیرین جامعه پزشکی راه‌اندازی شده، تاکنون توانسته با ارائه خدمات به بیماران از سراسر استان و استان‌های همجوار، گام مهمی در راستای گسترش سلامت و بهبودی بیماران بردارد.

همتی از دیگر اقدامات موثر این مرکز را آمبولزاسیون، عروق خونریزی دهنده لگن و شکم بدون جراحی باز موثر برشمرد که قبلا نیازمند جراحی‌های باز بود و اکنون با روش‌های کم تهاجمی قابل انجام است.

انتهای پیام

کد N1036405

وبگردی