آفتاب
در اعتراض به تصویب پیش‌نویس قطع‌نامه مورد حمایت عربستان

دهقانی: قطعنامه ضد سوری، مرز میان تروریست‌ها و کسانی که با آن می‌جنگند را نادیده گرفته است

دهقانی: قطعنامه ضد سوری، مرز میان تروریست‌ها و کسانی که با آن می‌جنگند را نادیده گرفته است

سفیر ایران در سازمان ملل با مردود خواندن پیش‌نویس قطع‌نامه سعودی‌ها مبنی بر نقض حقوق بشر در سوریه که در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید، تاکید کرد که این طرح مرز میان تروریست‌ها و کسانی که علیه آن می‌جنگند را نادیده گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از رویترز، پیش‌نویس قطع‌نامه ضد سوری عربستان سعودی که با حمایت قطر، امارات متحده عربی و دیگر کشورهای عربی و نیز آمریکا و قدرت‌های غربی همراه بود در کمیته 193 عضوی حقوق بشر سازمان ملل پذیرفته شد. پیش‌نویس قطع‌نامه سعودی با 115 رای موافق، 15 رای مخالف و 51 رای ممتنع تصویب شد.

در پیش‌نویس این قطع‌نامه آمده است: مجمع عمومی سازمان ملل هرگونه حمله علیه مخالفان میانه‌روی سوری را محکوم می‌کند و درخواست تعلیق این حملات را دارد چرا که این حملات به نیروی‌های میانه‌روی مخالف بشار اسد می‌تواند به تحکیم جایگاه دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره ختم شود.

به گزارش رویترز، البته مشخص است که لحن این جملات خطاب به روسیه است که اخیراً از طریق حملات هوایی به ارتش سوریه علیه مخالفان کمک می‌کند.

این در حالی است که مسکو همواره اعلام کرده است که حملات هوایی روسیه تنها علیه مواضع داعش در سوریه بوده است.

بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل نیز با رد این قطع‌نامه، تاکید کرد: عربستان سعودی همراه با ترکیه و قطر حامی تروریست در سوریه هستند.

انتهای پیام

کد N1036315

وبگردی