آفتاب

درخواست دیده بان حقوق بشر از اوباما درباره عربستان

درخواست دیده بان حقوق بشر از اوباما درباره عربستان

واحدمرکزی خبر نوشت: سازمان دیده بان حقوق بشر از باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا خواست تا از تصمیم خود مبنی بر فروش و ارسال سلاح و بمب برای عربستان با هدف تقویت نیروی هوایی این کشورصرف نظر کند زیرا این سلاحها برای کشتار مردم یمن استفاده می شود.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی «السومریه نیوز»، «جو ستورک» معاون مدیر اجرایی سازمان دیده بان حقوق بشر در خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد: دولت آمریکا از حملات کورکورانه و بی هدف ائتلاف عربی به رهبری عربستان که باعث کشته شدن صدها غیر نظامی در یمن می شود، آگاه است. ستورک در بیانیه ای که شب گذشته منتشر شد اعلام کرد: براساس تحقیقات، تا کنون حملات هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان غیر قانونی بوده است و ایالات متحده آمریکا نباید به تقویت بیشتر نیروی هوایی عربستان بپردازد. وی افزود: در اوضاع کنونی، تقویت نیروی هوایی عربستان یعنی اجازه دادن به کشتار بیشتر غیر نظامیان یمنی که در این صورت آمریکا مسئول این کشتار خواهد بود.
وزارت امور خارجه آمریکا دوشنبه گذشته موافقت خود را با درخواست عربستان برای خرید نزدیک به نوزده هزار بمب و موشک هوایی هدایت شونده به مبلغ یک میلیارد و دویست و نود میلیون دلار اعلام کرد. درخواست عربستان همچنین شامل دوازده هزار بمب به وزن های 200 و 900 کیلوگرم و هزار و پانصد بمب که قادر است اهداف سرپوشیده و زیر زمینی را منهدم کند و شش هزار و سیصد موشک هدایت شونده از نوع وایفای 2 و 3 می شود.
براساس گزارش سازمان های حقوق بشری از آغاز حملات ائتلاف عربی به رهبری عربستان به یمن تاکنون، پنج هزار و هفتصد نفر در یمن کشته و بیش از بیست و هفت هزار نفر زخمی شده اند که حدود دو هزار و هفتصد کشته و پنج هزار و سیصد زخمی غیر نظامی بوده اند.

4949

کد N1036242

وبگردی