آفتاب

حمایت مصر از روسیه و فرانسه در جنگ علیه تروریسم

حمایت مصر از روسیه و فرانسه در جنگ علیه تروریسم

رئیس‌جمهور مصر در جریان امضای توافقنامه تاسیس نخستین نیروگاه هسته‌ای در شمال مصر میان قاهره و مسکو تاکید کرد که از روسیه و فرانسه در جنگ علیه تروریسم حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، مصر و روسیه روز پنج شنبه توافق نامه تاسیس نخستین نیروگاه هسته‌ای تولید برق در شمال مصر را امضا کردند و بر اساس این توافق نامه روسیه وامی را برای حمایت از تاسیس این نیروگاه به مصر می دهد.

عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر در جریان امضای این توافق نامه تاکید کرد که هدف از تاسیس این نیروگاه تولید برق است و مصر به مسالمت آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود پایبند است.

مصر از اوایل دهه هشتاد اقدامات خود را برای تاسیس نیروگاه هسته‌ای در منطقه "الضبعه" واقع در شمال این کشور را آغاز کرده است.

سیسی همچنین تاکید کرد که کشورش اقدامات بیشتری را برای تقویت امنیت فرودگاه ها و مراکز خود اتخاذ می‌کند و نگرانی مسکو درباره سلامتی شهروندانش را درک می‌کند.

وی افزود: ما با کمیته‌های فنی روسیه و دیگر کشورها برای یافتن دلایل سقوط هواپیمای روسی همکاری می کنیم و در قبال این مسئله احساس مسئولیت می‌کنیم.ما تدابیر زیادی را اتخاذ کرده و هرگز دست از اقدامات خود تا زمان پر کردن تمامی شکاف‌های امنیتی برنمی داریم. سیسی تاکید کرد که مصر از تلاش های روسیه و فرانسه برای مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند.

اخیرا یک هواپیمای مسافربری روسی در صحرای سینای مصر سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن کشته شدند. روسیه بمبگذاری در این هواپیما را به عنوان عامل سقوط آن تایید کرد اما مصر همچنان در تروریستی بودن این حادثه تردید دارد.

انتهای پیام

کد N1036143

وبگردی