آفتاب
در رزمایش «الی بیت المقدس ۹۴» اعلام شد؛

آمادگی ۲ هزار گردان «الی بیت‌المقدس» و «امام حسین» برای دفاع

آمادگی ۲ هزار گردان «الی بیت‌المقدس» و «امام حسین» برای دفاع

فرمانده کل سپاه پاسداران، از آمادگی کامل ۱۵۰۰ گردان الی بیت‌المقدس و ۵۰۰ گردان امام حسین (ع) برای دفاع از انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرلشگر محمدعلی جعفری در رزمایش «الی بیت المقدس ۹۴» که صبح امروز در حوالی استان قم آغاز شد، با اشاره به اینکه همه دنیا شاهد آمادگی بسیج است، اظهار داشت: امروز کارکردها و عملکردهای معجزه آسای بسیج، چشم همه را خیره کرده است و کشورهای مختلف حسرت داشتن چنین نیروی با انگیزه و با ایمانی را می خورند.

وی افزود: امروز بسیج از عظمتی برخوردار است که در طول تاریخ انقلاب سابقه نداشت و کارکردهای مختلفی مثل دفاعی، امنیتی، جنگ نرم، جنگ فرهنگی، جنگ سیاسی، کمک به مشکلات اقتصادی، کمک به آسیب های اجتماعی و مردم‌یاری دارند.

فرمانده کل سپاه پاسداران، با بیان اینکه کارکرد دفاعی از قدیمی ترین کارکردهای بسیج است، گفت: همه دنیا شاهد این کارکرد بوده است. در در دوران دفاع مقدس  اگر حضور همه جانبه بسیج نبود، معلوم نبود که سرنوشت کشور چگونه رقم می خورد.

سردار جعفری یکی از پیامدهای مهم حضور دفاعی  بسیج در دفاع مقدس را صدور انقلاب اسلامی برشمرد و ادامه داد: حضور دفاعی بسیج امروز هم در منطقه و جهان گسترش پیدا کرده و این حضور ادامه دارد.

وی با اشاره به رزمایش «الی بیت‌المقدس ۹۴» خاطرنشان کرد: امروز شاهد آمادگی بسیج از شش استان هستیم و این آمادگی چشم دشمن را خیره کرده است.

فرمانده کل سپاه همچنین با اشاره به ابعاد آمادگی های دفاعی بسیج اظهار داشت: آمادگی های دفاعی بسیج از بعد ساختار و سازمان از گذشته متفاوت است و امروز در استانهای مخلتف شاهد تشکیل ۵۰۰ گردان امام حسین(ع) هستیم که سازماندهی نیز شده اند.

سردار جعفری با بیان اینکه ۱۵۰۰ گردان الی بیت‌المقدس به عنوان احتیاط گردان‌های امام حسین نیروی خوبی برای دفاع از ارزشهای انقلاب است، این نخستین رزمایشی است که به صورت مشترک بین گردان‌های امام حسین(ع) و الی بیت المقدس به صورت جمعی برگزار می شود. امیدواریم این الگویی برای برگزاری رزمایش در سال جاری و سال آینده باشد.

امنیت امروز کشور، نتیجه حضور بسیج است

وی ادامه داد: بسیجیان باید بدانند که تهدیدات در حال تغییر است؛ با توجه به اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی باید آماده بود و ایستادگی انقلاب که تا امروز ادامه داشته، بعد از این نیز ادامه خواهد داشت.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنی دشمنان هرگز تمام نخواهد شد و آمادگی ما هر روز باید کیفی‌تر شود.

وی عزم و اراده بسیجیان را امیدبخش خواند و افزود: امیدوارم با حضور به موقع خود در فراخوان های استانی آمادگی خود را دنبال کنید.

سردار سرلشگر جعفری افزود: حضور بسیجیان از ابتدای انقلاب پیام های متفاوتی دارد و مهمترین پیام آن اقتدار و امنیت کشور ما است.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: امروز ناامنی های مختلفی را در منطقه و کشورهای اروپایی شاهدیم که اوج آن در پاریس بود. تهدیدات دشمنان انقلاب اسلامی از منطقه فراتر رفته و هدف اصلی آنها انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است و تلاش زیادی نیز کرده اند، اما با یاری خدا و تلاش های نهادهای امنیتی و اطلاعاتی، امنیت در کشور ما فراهم شده است.

وی اظهار داشت: امنیت در کشور نتیجه حضور اقشار مردم در بسیج بوده و این مهمترین دستاورد ما است و این برای استمرار انقلاب اسلامی در جهان ضرورت دارد.

پیوند نیروهای مردمی و مدافع انقلاب اسلامی در عراق، سوریه، یمن و لبنان

سردار سرلشگر جعفری با اشاره به عقب‌نشینی دشمنان انقلاب از مواضع خود، گفت: این دستاورد دیگری و آنها فهمیده اند با جمهوری اسلامی ایران با زبان زور نمی توانند صحبت کنند و باید با آن تعامل داشته باشیم.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اقرار مسئولین آمریکایی و اروپایی مبنی بر تبدیل شدن ایران به یک قدرت منطقه ای و بین المللی، خاطرنشان کرد: این مسئله بر اساس ایمان به خدا بوده است نه تجهیزات مادی.

وی دستاورد دیگر بسیج را گره خوردن نیروهای مردمی و مدافع انقلاب اسلامی از جمله در عراق، سوریه، یمن و لبنان دانست و افزود: همه نیروهای مدافع انقلاب اسلامی امروز با هم وحدت دارند و این همان تشکیل امت واحده اسلامی است.

سردار سرلشگر جعفری در پایان خاطرنشان کرد: وحدت و همدلی بین ایران و کشورهای دیگر به وجود آمده و این همدلی تا ظهور حضرت یار ادامه خواهد داشت.

کد N1036007

وبگردی