آفتاب

دستور اولاند برای تشدید حملات هوایی فرانسه علیه داعش در عراق و سوریه

دستور اولاند برای تشدید حملات هوایی فرانسه علیه داعش در عراق و سوریه

دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد: فرانسوا اولاند دستور داده حملات هوایی این کشور علیه تروریست‌های داعش هم در عراق و هم در سوریه تشدید شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بیانیه‌ای که دفتر فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه بعد از نشست وی با وزرای ارشد کابینه و مقام‌های ارتش این کشور منتشر کرد، عنوان کرد: فرانسوا اولاند دستورات لازم را به منظور تشدید عملیات‌های هوایی در جریان علیه داعش هم در سوریه و هم در عراق صادر کرد.

رسانه‌ها گزارش دادند: در جریان این جلسه رئیس جمهوری فرانسه از آخرین جزئیات مربوط به تحقیقات درباره حملات هماهنگ 13 نوامبر تروریست‌های داعش در شهر پاریس که 129کشته بر جای گذاشت، مطلع شد.

در این بیانیه عنوان شد: این شورا به بررسی همه تدابیر به منظور تقویت حفاظت از شهروندان کشورمان پرداخت.

همچنین در این نشست در خصوص سفر چند روز آینده اولاند به واشنگتن به منظور دیدار با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و همچنین سفرش به مسکو برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه که بعد از این سفر انجام خواهد شد، بحث شد.

اولاند قرار است سه‌شنبه آینده عازم آمریکا شود. فرانسوا اولاند روز دوشنبه مساله افزایش حملات هوایی علیه داعش در سوریه را اعلام کرد.

انتهای پیام

کد N1035913

وبگردی