آفتاب
سبحانی‌نیا:

مشارکت پررنگ مردم در انتخابات امکان نفوذ را از بین می‌برد

مشارکت پررنگ مردم در انتخابات امکان نفوذ را از بین می‌برد

یک عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس بر ضرورت سعه‌صدر در زمینه مشارکت همه احزاب و گروه‌ها در انتخابات آینده مجلس تاکید کرد.

یک عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس بر ضرورت سعه‌صدر در زمینه مشارکت همه احزاب و گروه‌ها در انتخابات آینده مجلس تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین سبحانی‌نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: انتخابات یکی از مظاهر دموکراسی و نقش‌آفرینی و حضور مردم و علاقه مندی به مشارکت در امور سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است، لذا مشارکت بالا در هر انتخابات یک نقطه قوت برای نظام به حساب می‌آید. ضمن اینکه مجلسی که با رای بالای مردم شکل بگیرد پشتوانه قوی برای تصمیم گیری‌های مهم و اساسی دارد.

وی افزود: خوشبختانه در طول سی و چند سال بعد از انقلاب مشارکت مردم در انتخابات سیر مثبت و صعودی داشته و مردم تاثیر مشارکت در انتخابات را در عرصه منطقه و بین‌الملل و سرنوشت آینده خود به خوبی درک کرده‌اند و نشان دادند به سرنوشت انقلاب حساس هستند و می‌خواهند کشورشان به سمت تعالی، پیشرفت و سازندگی برود و این امر در انتخابات همواره مورد توجه مردم بوده است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ادامه داد: عموما در حوزه‌های انتخابیه مردم نماینده‌ای را انتخاب می‌کنند که هم بتواند در آن حوزه عملکرد خوبی داشته باشد و هم در کشور نقش‌آفرین باشد، بنابراین ممکن است در انتخاب نماینده یک نگاه منطقه‌ای و یک نگاه کشوری مدنظر باشد. ضمن اینکه مردم با انتخاب نماینده درصدد انتقال پیام‌شان به مسئولین بر می‌آیند.

سبحانی‌نیا خاطرنشان کرد: مجلسی که با پشتوانه آرای بالای مردم شکل گرفته می‌تواند در دفاع از حقوق ملت در عرصه بین‌المللی قوی عمل کند و در داخل هم می‌تواند کارهای مهمی از جمله قانونگذاری برای توسعه و سازندگی و استقلال کشور را به انجام برساند و پشتوانه خوبی برای آرمان‌های امام، شهدا و رهبری باشد و در عرصه بین‌المللی از مصالح نظام و منافع ملت دفاع کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به شرایط کشور در دوران پسابرجام و تحولات منطقه، اظهار کرد: در حال حاضر کشور ما شرایطی دارد که برای مراقبت از آرمان‌های نظام، منافع ملی و صیانت از حقوق مردم در اجرای برجام مهم است که مجلس چه جایگاه و پشتوانه مردمی داشته باشد و مردم چه نگاهی را انتخاب می‌کنند. ضمن اینکه شرایط اقتصادی، اشتغال، تورم و رکود هم به مجلس قوی و کارآمدی نیاز دارد که این مسائل را ساماندهی کند و با برنامه‌ریزی کشور را از این شرایط عبور دهد.

وی با بیان این‌که «دشمن با ناامن کردن منطقه به دنبال محاصره ایران است» اظهار کرد: یک مجلس قوی با پشتوانه مردمی می‌تواند از کیان نظام و حیثیت و منافع ملی به خوبی دفاع کند. ما به یک مجلس ولایی نیاز داریم که به عنوان بازوی قوی رهبری در خط مقدم حل چالش‌های داخلی و بین‌المللی قدم بردارد.

سبحانی‌نیا ایجاد رابطه نزدیک بین مردم و مسئولین را از انگیزه‌های مشارکت مردم در انتخابات مجلس عنوان و خاطرنشان کرد: تشکیل مجلسی با پشتوانه ضعیف طبعا آثار منفی به دنبال خواهد داشت لذا ما نیازمند این هستیم که هم در انتخابات مجلس شورای اسلامی افراد قوی، باتجربه، توانمند و مدافع ارزش‌ها انتخاب شوند و هم مجلس خبرگان با پشتوانه قوی و انتخاب گزینه‌های اصلح و ولایتمدار شکل بگیرد.

این نماینده مجلس با تاکید بر این‌که «باید زمینه مشارکت همه احزاب و گروه‌ها در انتخابات آینده مجلس در چارچوب مقررات نظام فراهم شود» تصریح کرد: در این زمینه باید با سعه صدر برخورد شود تا سطح مشارکت مردم افزایش یابد زیرا عدم مشارکت عوارضی در داخل و خارج دارد و امکان نفوذ را فراهم می‌کند اما اگر مشارکت بالا باشد پیام محکمی است که مردم هنوز پای اصول انقلاب هستند و مشروعیت داخلی و بین‌المللی نظام را به دنیا ابلاغ می‌کنند.

انتهای پیام

کد N1035878

وبگردی