آفتاب
مسئول واحد تشکیلات جامعه اسلامی مهندسین:

انتخابات مجلس آینده دو قطبی خواهد بود

انتخابات مجلس آینده دو قطبی خواهد بود

مسئول واحد تشکیلات جامعه اسلامی مهندسین معتقد است که انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی در نهایت دو قطبی خواهد بود.

احمد نیک‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ تفاوت انتخابات مجلس دهم با دوره‌های گذشته اظهار کرد:‌ فکر نمی‌کنم انتخابات سال 92 بتواند باعث شکل گیری خط جدیدی در انتخابات مجلس آینده شود و در نهایت انتخابات مجلس دهم نیز به صورت دو قطبی برگزار خواهد شد.

وی افزود: شکل‌گیری خط اعتدال ممکن است در بستن لیست‌های انتخاباتی تاثیر بگذارد و مثلا اصولگرایان و اصلاح‌طلبان تندروها را کنار بگذارند، اما لیست جداگانه‌ای به نام معقولین نخواهیم داشت و با بسته شدن لیست‌ها، اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در مقابل هم خواهند ایستاد.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین گفت: یک تفاوت اصلی بین دوره دهم و دوره‌های هفتم، هشتم و نهم وجود دارد و آن هم این است که در سه دوره گذشته رقابت تنگاتنگ و به تمام معنا بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان وجود نداشت و هر دو گروه این مساله را می‌دانستند.

وی اضافه کرد:‌ چون در سه دوره قبل اصولگرایان می‌دانستند رقیبشان حضور ندارند پذیرفته بودند بین خودشان با تفکرات فکری متفاوت رقابت کنند اما در انتخابات پیش‌رو اصلاح‌طلبان ادعای حضور دارند و می‌خواهند در معرض انتخاب قرار بگیرند و اصولگرایان هم این رقابت با اصلاح‌طلبان را قبول کنند.

نیک‌فر با بیان این‌که «اصلاح‌طلبان واصولگرایان با توجه به رقابت در مجلس تلاش می‌کنند در درون متحد باشند» یادآور شد: به همین دلیل هر دو گروه در تهران و حوزه‌هایی که بیشتر از سه نماینده دارد به لیست واحد فکر می‌کنند. البته قضیه در حوزه‌های تک نماینده‌ای فرق می‌کند و بحث خاص خودش را دارد.

وی در ادامه به فضای انتخاباتی در کشور اشاره و بیان کرد: فضا به سال‌های گذشته شبیه است. حدود یک ماه تا ثبت نام کاندیداها باقی مانده و معمولا فضا بعد از ثبت نام انتخاباتی می‌شود. همیشه همین طور بوده و الان فضا عادی است.

این عضو جامعه اسلامی مهندسین در پایان خاطرنشان کرد: قبل از ثبت نام، احزاب و داوطلبین فضا را سبک و سنگین می‌کنند و میزان محبوبیت افراد بررسی می‌شود تا مشخص شود چه کسانی در لیست‌های انتخاباتی قرار بگیرند و الان هم فضا به همین گونه است.

انتهای پیام

کد N1035846

وبگردی