آفتاب
روسیه:

کناره گیری اسد ارتباطی به مبارزه با تروریسم ندارد

کناره گیری اسد ارتباطی به مبارزه با تروریسم ندارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت مسئله قدرت سیاسی در سوریه و پیش شرط قرار دادن آن برای مبارزه با داعش مورد قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت ارتباط دادن موضوع کناره گیری بشار اسد با موضوع مبارزه با تروریست های داعش از سوی قدرت های غربی کاری اشتباه است.

وی در کنفرانسی خبری تاکید کرد دولت روسیه همچنان از بشار اسد حمایت می کند و اعتقاد دارد موضوع کناره گیری یا بر سر قدرت ماندن بشار اسد ارتباطی با مبارزه علیه تروریست های داعش ندارد.

وی افزود: بدون شک در سوریه بحران سیاسی وجود دارد و باید در دولت انتقالی برای این بحران با حضور احزاب مخالف تصمیم گرفت ولی در شرایط کنونی مبارزه با تروریست ها و نابودی داعش در اولویت است.

وی با اشاره به حوادث تروریستی پاریس گفت در زمان کنونی صحبت کردن از بشار اسد و بر سر قدرت ماندن او یا رفتنش منطقی نیست و نوعی جنایت در حق بشریت است.

این در حالی است که که پیشتر وزارت خارجه روسیه بر لزوم بازنگری در ساختار سیاسی سوریه با وجود تقاضای تغییر نظام از سوی مخالفان، تاکید کرده بود. در همین رابطه «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفته است به نظر می رسد نگه داشتن بشار اسد در راس قدرت بستگی به افکار عمومی در سوریه و خارج از این کشور دارد.

کد N1035786

وبگردی