آفتاب
مهر گزارش می‌دهد؛

نشست انتخاباتی که حاشیه‌ساز شد/تجمع پرشور مردم قرچک

نشست انتخاباتی که حاشیه‌ساز شد/تجمع پرشور مردم قرچک

قرچک- مردم قرچک در تجمع اعتراضی به برگزاری نشست هم‌اندیشی اصلاح‌طلبان با حضور برخی فتنه گران تأکید کردند که قرچک دارای سابقه درخشان در مبارزه با فتنه است و این منطقه جای جولان دادن فتنه گران نیست.

خبرگزاری مهر-گروه استان‌ها: در روزهای اخیر خبر برگزاری نشست هم‌اندیشی اصلاح‌طلبان شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در صدر اخبار و حاشیه‌های دیار ۱۵ خرداد قرار گرفت.

ابتدا قرار بود این نشست در ورامین برگزار شود اما با مخالفت‌های صورت گرفته، برنامه‌ریزی این مراسم در قرچک انجام شد.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، نشست اصلاح‌طلبان شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک با حضور حجت‌الاسلام موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات و نائب رییس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در قرچک پیش‌بینی شد.

نشستی که حاشیه‌ساز شد

در این میان دعوت از برخی فتنه گران و عناصر فعال در فتنه سال ۸۸ که سابقه دستگیری در این زمینه را داشتند، سبب شد تا از روزهای اخیر موج انتقادات امام‌جمعه، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جمعی از مسئولان به حضور و دعوت از این افراد آغاز شود.

جمعی از مسئولان، بسیجیان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران تأکید کردند که قرچک دارای سابقه درخشان در مبارزه با فتنه است و این منطقه جای جولان دادن فتنه گران نیست.

فعالیت فتنه گران با هر نامی عبور از خط قرمز نظام است

سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با واکنش به تلاش عده‌ای برای زمینه‌سازی حضور فتنه گران در عرصه سیاسی اظهار داشت: ما فتنه را خط قرمز نظام اسلامی می‌دانیم و همواره و در همه شرایط بر خط قرمز بودن فتنه تأکیدداریم.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که هرکسی که پای فتنه گران را به عرصه سیاسی باز و بستر لازم را برای حضور آنان فراهم کند، جز فتنه محسوب شده و مقصر است.

نقوی حسینی اضافه کرد: فعالیت فتنه گران با هر نام و عنوان را عبور از خط قرمز نظام و انقلاب دانسته و آنان را به‌عنوان نیروهای انقلابی قلمداد نمی‌کنیم.

اجازه ورود فتنه گران را به قرچک نمی‌دهیم

حجت‌الاسلام حجت‌الله اسماعیلی امام‌جمعه شهرستان قرچک نیز با انتقاد از دعوت برخی عناصر مرتبط با فتنه به شهرستان قرچک درباره این اتفاق به خبرنگار مهر اظهار داشت: شهر قرچک، شهر آرامی شناخته می‌شود که در آن تفکر ارزشی و ولایی درحال‌توسعه است، به همین خاطر عوامل فتنه در این منطقه نمی‌توانند عرض‌اندام کنند.

وی افزود: این برای نخستین بار است که طی پنج سال گذشته، چنین برنامه‌ای در شهر قرچک پیش‌بینی‌شده است اما با تمهیداتی که اندیشیده شده، اجازه ورود به عناصر و عوامل فتنه به قرچک داده نمی‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: کسی با نشست سیاسی صرف مخالف نیست و احزاب و تشکل‌های سیاسی می‌توانند برنامه‌های مختلفی را برگزار کنند اما با حضور عناصر فتنه‌گر در این برنامه‌های مخالف هستیم.

تجمع اعتراضی مردم قرچک در محکومیت دعوت از عناصر فتنه

جمعی از مردم، بسیجیان و خانواده شهدا و ایثارگران قرچک با فراخوانی سراسری اعلام کردند که همزمان با نشست اصلاح‌طلبان و حضور برخی عناصر فتنه‌گر در این شهرستان، تجمع امام حسن(ع) پرچم‌دار مبارزه با فتنه را برگزار خواهند کرد.

از ظهر پنج‌شنبه تجمع خودجوش مردم و بسیجیان دیار ۱۵ خرداد در خیابان محمدآباد قرچک آغاز شد و حاضران در این تجمع اعلام کردند که هیچ‌گاه دست از اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی نمی‌کشند.

همچنین تجمع کنندگان به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) به عزاداری پرداخته و بر ادامه یافتن ارزش های مکتب اهل بیت تأکید کردند.

بسته شدن خیابان‌های قرچک به دلیل تجمع خودجوش مردمی

بسته شدن خیابان‌های قرچک و راهنمایی شدن رانندگان برای استفاده از مسیر کمربندی این شهرستان توسط نیروهای پلیس از دیگر حاشیه‌های این تجمع بود.

تجمع‌کنندگان با اعلام انزجار از فتنه ۸۸ و مسببان این فتنه اعلام کردند که دیار ۱۵ خرداد مکانی برای حضور فتنه گران نیست.

مردم دیار ۱۵ خرداد هیچ‌گاه اجازه حضور فتنه گران را نمی‌دهند

محمدرضا کنگرلو یکی از حاضران در تجمع مردم شهرستان قرچک اظهار داشت: دیار ۱۵ خرداد متشکل از ورامین، پیشوا و قرچک از دیرباز از پیشگامان نهضت اسلامی بوده و در برهه‌های گوناگون نیز در کنار اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی قرار داشته است.

وی افزود: در جریان فتنه ۸۸ نیز مردم این منطقه کفن پوشیده و با پای پیاده به سمت تهران حرکت کرده و برای همیشه انزجار خود را فتنه گران اعلام کردند.

کنگرلو ادامه داد: تجمع امروز مردم به دلیل دعوت از برخی عناصر فتنه برای شرکت در یک نشست انتخاباتی بود و این حضور، این پیام را به همگان رساند که مردم دیار ۱۵ خرداد هیچ‌گاه ضربه‌هایی که در جریان فتنه ۸۸ به کشور وارد شد را فراموش نمی‌کنند.

محسن سلطانی فعال سیاسی شهرستان قرچک و از حاضران در این تجمع نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هر کس زمینه حضور فتنه گران را در قرچک فراهم کرده و انتشار دهنده افکار فتنه گران باشد، در خط فتنه تعریف می شود.

وی افزود: جالب توجه است که بخشی از حاضران در تجمع امروز را اصلاح طلبانی تشکیل می دهند که به دعوت از فتنه گران و کسانی که با مبانی انقلاب اسلامی زاویه پیدا کردند، اعتراض دارند.

کد N1035649

وبگردی