آفتاب

اعزام ۱۰۰ استاد تفسیر در سال ۹۵ به سراسر کشور

اعزام ۱۰۰ استاد تفسیر در سال ۹۵ به سراسر کشور

‌دبیر دوازدهمین گردهمایی استادان تفسیر حوزه از اعزام ۱۰۰ استاد تفسیر در رمضان سال ۹۵ به سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی خزائلی، چهارشنبه شب در این گردهمایی در دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: قرآن در آیات متعددی بیانگر عظمت عالی خود است و می فرماید این قرآن به اقوم ترین راه هدایت می‌کند و در جایی بر تدبر و تفقه تاکید دارد و با تعابیر مختلف مارا به شناخت و عمل به خود دعوت می کند.

وی افزود: اگر علامه عظمتی پیدا کرد و عارف به معنای واقعی بود هرچه داشت از قرآن کریم گرفته است زیرا به تعبیر روایات حمله قرآن، عرفای بهشت هستند و مجاهدان در جبهه و جنگ به تعبیر پیامبر پیشگامان اهل بهشت هستند.

دبیر این گردهمایی با تسلیت درگذشت آیت الله مویدی و حجت الاسلام مسلم قلی پور تصریح کرد: آیت الله مویدی با این سابقه و علمیت و سن و سال وقتی برای حضور در مجمع عالی قرآن دعوت شد متواضعانه پذیرفت و کمال جدیت و فروتنی را از خود نشان دادند.

خزائلی بیان کرد: مجمع عالی تفسیر شش سال است که تاسیس شده با کمترین بضاعت و بیشترین حمایت زیرا قرآن خودش دعوت کرده و قرآن نوری است که همه را به خود جذب می‌کند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته 30 مفسر به 30 استان اعزام شدند و در مجامع مختلف تدریس و تفسیر داشتند و بشارت اینکه همان طور که این فعالیت‌ها مورد تایید مراجع است و حتی آیت الله مکارم فرمودند که در سال آینده 100 مفسر به استان‌های مختلف اعزام شوند که این حداقل است و کسانی که علاقه دارند در این طرح شرکت کنند مجمع تفسیر در خدمت آنان است.

وی عنوان کرد: کرسی‌های متعدد تفسیر در حوزه دائما رو به گسترش است و حدود 405 کرسی تفسیر در حوزه قم برقرار است که مایه افتخار است.

دبیر این همایش با بیان اینکه اگر توفیقی داریم به خاطر قرآن است تصریح کرد: شما اساتید همت کنید ولو اینکه 10 تا 15 دقیقه در کنار دروس دیگر حتی به تدریس تفسیر بپردازید و بخشی از درس را به قرآن اختصاص دهید تا در سال آینده هزار درس تفسیر بتوانیم برقرار کنیم.

وی افزود: در پایان امسال انتخاباتی صورت می‌گیرد و کسانی که دوست دارند در خدمت مجمع عالی تفسیر باشند می‌توانند در انتخابات مجمع شرکت کنند تا بتوانیم از توانمندی همه استادان علاقه‌مند بهره ببریم زیرا آیات و روایات متعددی داریم که باعث تشویق انسان در ورود به این عرصه می شود.

وی اظهار کرد: نبی مکرم فرمودند قلوب زنگار می‌گیرد همان طور که آهن بعد از مدتی زنگار می گیرد و تلاوت همراه با تدبر و تفکر و تامل زنگار قلوب را از بین می‌برد.

انتهای پیام

کد N1035611

وبگردی