آفتاب
والس هشدار داد:

احتمال حمله شیمیایی و بیولوژیکی در فرانسه وجود دارد

احتمال حمله شیمیایی و بیولوژیکی در فرانسه وجود دارد

نخست وزیر فرانسه امروز پنجشنبه در اظهاراتی از احتمال انجام حملات بیولوژیکی و شیمیایی در کشورش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «مانوئل والس» که در حضور نمایندگان پارلمان فرانسه صحبت می کرد در ادامه افزود: نباید هیچگونه احتمالی را رد کنیم. این خطر وجود دارد که با استفاده از سلاح های بیولوژیکی و یا شیمیایی به ما حمله شود.

با وجود گذشت یک هفته از حملات پاریس که ۲۲۹ کشته و بیش از ۳۰۰ زخمی برجا گذاشت فرانسه هنوز در شوک است و وضعیت اضطراری در این کشور تا سه ماه دیگر تمدید شده است.

نخست وزیر فرانسه در ادامه از کشورهای اروپایی خواست تا هر چه سریعتر سیستمی را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مسافران پروازهای مختلف تهیه کنند.

به گزارش مهر، بعد از حملات جمعه شب پاریس، در اروپا نیز وضعیت همچنان اضطراری است و در اغلب مراکز رفت و آمد اصلی مردم یعنی فرودگاه ها، ایستگاه های قطار، مترو و ... تدابیر امنیتی به شدیدترین شکل ممکن اجرا می شود. در همین رابطه پیش از ظهر امروز یک فروند هواپیمای مسافری که از لهستان عازم مصر بود به دلیل احتمال وجود بمب مجبور به فرود اضطراری در بلغارستان شد.

از دانمارک نیز خبر می رسد که در ادامه وضعیت امنیتی برقرارشده در اروپا، پلیس دانمارک یکی از ترمینال‌های فرودگاه کپنهاگ را پس از یافتن یک چمدان مشکوک تخلیه کرد.

سخنگوی پلیس دانمارک در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت که این اتفاق ظهر روز چهارشنبه رخ داده است. تخلیه ترمینال فرودگاه در پایتخت دانمارک تنها ساعاتی پس از آن رخ داد که سطح تهدید امنیتی در کشور دانمارک، به درجه دو افزایش یافت.

کد N1035499

وبگردی