آفتاب

آغاز آتش‌بس 15 روزه در غوطه شرقی دمشق

آغاز آتش‌بس 15 روزه در غوطه شرقی دمشق

منابع سوری اعلام کردند که حومه شرقی پایتخت سوریه که از آن به عنوان "غوطه شرقی" یاد می‌شود از صبح امروز (پنج شنبه) به مدت 15 روز شاهد آتش بس میان نیروهای دولتی و مخالفان مسلح خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه "تی‌آرتی"، به دنبال طرح جدیدی که در کنفرانس وین در خصوص حل بحران سوریه ارائه شد، نخستین آتش‌بس میان نیروهای دولتی سوریه و مخالفان در قوطه شرقی واقع در حومه دمشق از صبح امروز به مدت 15 روز آغاز شد. قرار است بر اساس این طرح کمک‌های بشردوستانه طی دوره آتش بس‌به منطقه ارسال شود.

در صورتی که طرح آتش بس در غوطه شرقی که بخش‌های وسیعی از آن تحت کنترل نیروهای مخالف قرار دارد با موفقیت اجرا شود، طرح‌های دیگری برای اجرای آتش بس در دیگر مناطق درگیر در سوریه اجرا خواهد شد.

پیشتر چنین طرح‌هایی که سازمان ملل بر اجرای آن تاکید دارد در شهرهایی مانند حمص، زبدانی و فوعه و کفریا اجرا شده است که به کمک رسانی به غیرنظامیان و توقف درگیری‌ها انجامیده است.

این درحالی است که دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده که طرح آتش بس رسما اعلام نشده و هنوز اختلافاتی میان دولت و شبه نظامیان مخالف وجود دارد که درحال بررسی است. با این حال این مرکز گزارش داده که از صبح امروز آتش‌بس شکننده‌ای برقرار است که این دوره آتش بس ممکن است تمدید شود.

این توافق دربرگیرنده گروه‌های تروریستی مانند جبهه النصره و داعش نیست.

انتهای پیام

کد N1035492

وبگردی