آفتاب

پیشروی‌ ارتش سوریه در حلب و تقلای "جیش الفتح" برای ممانعت از شکست‌های بیشتر

پیشروی‌ ارتش سوریه در حلب و تقلای "جیش الفتح" برای ممانعت از شکست‌های بیشتر

پیشروی‌های ارتش سوریه در حومه جنوبی حلب باعث شده ائتلاف تروریستی جیش الفتح از همه گروه‌های مسلح در شمال سوریه بخواهد به جنگ با ارتش بروند و از شکست‌های بیشتر جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت شبکه المیادین، نیروهای ارتش سوریه در درگیری‌های اخیر توانستند به پیش رویهای چشمگیری در حومه جنوبی حلب دست یابند به طوری که گروه تروریستی جیش الفتح از تمام نیروهای خود خواسته برای مقابله با این پیشروهای ارتش سوریه وارد عمل شوند.

جیش الفتح، ائتلافی متشکل از گروه‌های تندرو افراطی به رهبری جبهه النصره است که کنترل مناطقی در شمال غرب سوریه به ویژه استان ادلب را در دست دارد.

درگیری‌ها میان ارتش سوریه و نیروهای تروریستی داعش در اطراف روستای حمیمه در حومه شرقی حلب همچنان ادامه دارد. ارتش سوریه توانسته کنترل منطقه "تله الرشوان" واقع در حومه شمال شرقی لاذقیه را بعد از وقوع درگیری با افراد مسلح به دست بگیرد.

در حومه جنوب شرقی حمص نیز نیروهای ارتش سوریه توانستند کنترل روستای الحدث واقع در شمال منطقه موهین را به دست بگیرند. این در حالیست که درگیری‌هایی در اطراف میدان نفتی جزل واقع در حومه شرقی حمص به وقوع پیوسته است.

از سوی دیگر گروه تروریستی جیش الفتح در بیانیه‌ای از تمامی گروه‌های مسلح در شمال سوریه خواست تا زیر نظر این گروه تروریستی مانع پیشروی‌های ارتش سوریه در حومه حلب شوند.

در این بیانیه از عدم اتحاد میان گروه‌های مسلح در شمال سوریه انتقاد شده است.

انتهای پیام

کد N1035453

وبگردی