آفتاب
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

ایران می‌داند برای رسیدن به روز اجرای برجام چه کار انجام دهد

ایران می‌داند برای رسیدن به روز اجرای برجام چه کار انجام دهد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره‌ی گزارش آژانس بین‌الملی انرژی اتمی درباره‌ی ایران گفت:‌ ایران آنچه را که برای رسیدن به روز اجرا (برجام)‌ ضروری است می‌داند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره‌ افزایش ذخایر اورانیوم غنی سازی شده ایران و این که آیا این امر نقض برجام محسوب می‌شود گفت:‌ من قصد ندارم درباره‌ی گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که هنوز از سوی آژانس به طور علنی منتشر نشده اظهار نظر کنم.

وی ادامه داد: این گزارشها همانطور که می‌دانید برای دنبال کردن پیشرفت ایران در برابر برآورده کردن الزامات و تعهداتش تحت برجام با اهمیت هستند.

کربی افزود: همان طور که پیش از این گفته بودم تا زمانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به تمامی تعهدات مورد نیاز در متن توافق مشخص شده را تایید نکند ما قصد نداریم که به روز اجرا برسیم؛ بنابراین من قصد ندارم وارد جزییات بیشتری در این زمینه شوم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پایان سخنانش تاکید کرد، در مقامی نیست که بتواند درباره‌ی این گزارش ویژه به طور علنی اظهارنظر کند اما گفت: ایران آنچه را که برای رسیدن به روز اجرا ضروری است می‌داند.

انتهای پیام

کد N1035431

وبگردی