آفتاب

درخواست دیده‌بان حقوق‌بشر از آمریکا برای لغو قرارداد فروش بمب‌ به عربستان

درخواست دیده‌بان حقوق‌بشر از آمریکا برای لغو قرارداد فروش بمب‌ به عربستان

دیده‌بان حقوق بشر از دولت آمریکا خواست تا در قرارداد تسلیحاتی خود با عربستان که به تجاوزاتش علیه یمن همچنان ادامه می‌دهد، تجدیدنظر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت خبری محیط، دیده‌بان حقوق بشر که مقر آن در نیویورک است اعلام کرد، دولت آمریکا به خوبی از حملات کورکورانه ائتلاف تحت رهبری عربستان علیه یمن و کشته شدن صدها یمنی از ماه مارس تاکنون خبر دارد.

جو استارک، معاون مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای این سازمان عنوان داشت: آمریکا در شرایط کنونی نباید به عربستان بمب‌های بیشتری بدهد چرا که این اقدام در واقع کاری در راستای کشتن غیر نظامیان بیشتر خواهد بود و بخشی از مسئولیت آن متوجه آمریکا است.

وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه با قرارداد تسلیحاتی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار با هدف فروش 22 هزار بمب و موشک به نیروی هوایی عربستان موافقت کرد.

این در حالی است که مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بعد از اعلام این خبر گفت: ما از حوثی‌ها می‌خواهیم به حملات خود علیه شهروندان و اراضی عربستان پایان دهند!

این قرارداد تسلیحاتی شامل 22 هزار بمب هوشمند و بمب‌های چند منظوره از جمله 1000 بمب‌های هدایت‌شونده لیزری جی‌ بی‌ یو-10 پیووی (GBU-10 Paveway II Laser Guided Bombs) می‌شود. همچنین بیش از 5000 کیت‌ مهمات تهاجمی مستقیم به عربستان داده می‌شود تا بمب‌های قدیمی‌تر را با استفاده از سیگنال‌های جی‌پی‌اس به تسلیحات هدایت‌شونده دقیق تبدیل کند.

از زمان آغاز تجاوزارت عربستان علیه یمن از ماه مارس تاکنون هزاران تن از مردم بی گناه این کشور کشته شده‌اند.

انتهای پیام

کد N1035422

وبگردی