آفتاب
در دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن؛

امیرعبداللهیان: کشورهای منطقه برای توافق گروه‌های یمنی تلاش کنند

امیرعبداللهیان: کشورهای منطقه برای توافق گروه‌های یمنی تلاش کنند

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به برگزاری دور دوم گفتگوهای گروه‌های یمنی تاکید کرد: کشورهای منطقه کمک کنند تا این دور از گفتگوها به یک توافق پایدار بیانجامد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن و حسین امیرعبداللهیان معاون وزير امور خارجه در آستانه برگزاری دور دوم گفتگوهای گروههای یمنی، آخرین تحولات یمن و نتایج تلاش ها و رایزنی های نماینده سازمان ملل با نمایندگان احزاب و طرف های سیاسی درگیر در یمن را بررسی کردند.

 امیرعبداللهیان در این نشست ضمن تشکر از تلاش های پیگیر و فشرده نماینده دبیرکل برای برگزاری گفتگوهای گروههای یمنی در ژنو و بازگشت هرچه سریعتر ثبات و آرامش به این کشور گفت: کشورهای منطقه کمک کنند تا این دور از گفتگوها به یک توافق پایدار بیانجامد.

نماینده سازمان ملل نیز با اشاره به آخرین تلاش ها و رایزنی هایش با برخي كشورها و نمایندگان طرف های درگیر در یمن توافق هفت ماده ای مسقط و مفاد قطعنامه های سازمان ملل را محور گفتگوها دانست و افزود: همه اطراف داخلی و خارجی در یمن بعد از هشت ماه جنگ به این نقطه رسیده اند كه یمن راه حل نظامی ندارد و فاجعه انسانی در این کشور به مرحله خطرناکی رسیده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران کشور مهم و تاثیرگذار در منطقه است و نقش تعیین کننده در مبارزه با تروریسم دارد.

کد N1035292

وبگردی