آفتاب

تحلیل یک استاد دانشگاه ازاین جوک: "کمک ابوبکر بغدادی به خودروسازی ایران برای کشتن 21هزار شیعه درسال"

تحلیل یک استاد دانشگاه ازاین جوک: "کمک ابوبکر بغدادی به خودروسازی ایران برای کشتن 21هزار شیعه درسال"

نفوذ و ابعاد آن، در یکی دو هفته گذشته به یکی از مسائل روز در تحلیل های سیاسی و رسانه ای بدل شده است.

ابراهیم فیاض در پاسخ به سوالی که به اظهارات رحیم پور ازغدی اشاره داشت که گفته بود «آمریکا در همه نهادهای ما آدم دارد»، گفت: درباره اینکه آمریکا در نهادهای ما آدم دارد یا نه، این را باید نهادهای امنیتی بگویند. اما آن چه که من می فهمم این است که دوره جاسوسی به این معنا گذشته است که بخواهند جاسوس در ديگر کشورها به کار بگیرند. در این ساختار جهانی شدن آمریکایی این مغزهای انسان ها است که مصادره می شود. این همه مغزهایی که سالانه از ایران مهاجرت می کنند، جاسوس هستند؟

وی با اشاره به اینکه سالانه از کشور ما 150 هزار نفر مهاجرت می کنند، ادامه داد: 21 هزار نفر هم که در جاده ها سالانه کشته می شوند. سه برابر این رقم هم معلول تحویل جامعه می دهیم. خوب طبیعی است که این جوک بین مردم رد و بدل شود که ابوبکر البغدادی گفته است باید به ایران خودرو و سایپا کمک کنم چون ما در شیعه کشی هرگز نمی توانیم در سال 21 هزار نفر را از بین ببریم! خوب این هم از جاسوسی دشمن است؟! ما سالانه به اندازه یک جنگ کشته می دهیم.

به گفته این استاد دانشگاه یکی از اشتباهات همین است که نفوذ را اینگونه معنا کنیم که دشمن در ساختارهای ماآدم دارد. معنای نفوذ این نیست. نفوذ بر مبنای یک ساختار درونی عمل می کند. یعنی با ساختار اقتصادی- رسانه ای و دانشی عمل می کند. الان صدا و سیما بیشترین دلیل جریان های ایجاد شده در جامعه است. علت غربگرایی و این همه تمایل برای مهاجرت و ... را اول باید در عمکرد صدا و سیما پیدا کرد. در بعد دوم باید در دین به دنبال آن گشت. اگر فرهنگی دچار بحران و انحطاط است و به شدت تهاجم پذیر شده است به این دلیل است که دین در آن ضعیف است یا مشکل دارد. 

مشروح گفت و گوی فیاض با خبرآنلاین را اینجا بخوانید.

2727

کد N1035247

وبگردی