آفتاب
در دیدار نماینده سازمان ملل در امور یمن مطرح شد؛

تاکید ظریف بر نقش‌آفرینی سازمان ملل برای حل بحران یمن

تاکید ظریف بر نقش‌آفرینی سازمان ملل برای حل بحران یمن

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایران بر نقش و اعتبار سازمان ملل متحد در یافتن راه حل سیاسی بحران در یمن تاکید دارد و خواستار مشارکت همه گروههای یمنی در این فرآیند است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «اسماعیل ولد الشیخ احمد» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن عصر روز گذشته با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار نماینده ویژه دبیرکل ضمن ارایه گزارشی از آخرین تحولات یمن و روند سیاسی حل بحران در این کشور، بر مشارکت و انعطاف همه گروههای یمنی در پروسه سیاسی آغاز شده تاکید کرد و نقش و اهمیت جمهوری اسلامی ایران را در این مذاکرات مفید و تعیین کننده دانست.

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان هم ضمن تاکید بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر برقراری آتش بس و موفقیت روند سیاسی آغاز شده اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر نقش و اعتبار سازمان ملل متحد در یافتن راه حل سیاسی بحران در یمن تاکید دارد و خواستار مشارکت همه گروههای یمنی در این فرآیند است.

ظریف با بیان این نکته که شرایط فاجعه بار در یمن باید متوقف شود، افزود: ماهها تجاوز و رویکردهای نظامی جز ویران ساختن زیرساخت های یمن و کشته و مجروح شدن مردم بیگناه این کشور نفعی در بر نداشته است.

کد N1035177

وبگردی