آفتاب

ژست عوامفریبانه کری: آوارگان را کماکان می پذیریم

ژست عوامفریبانه کری: آوارگان را کماکان می پذیریم

وزیر امور خارجه آمریکا در سی امین کنفرانس سالانه شورای مشورتی امنیت خارجی در اظهاراتی عوام فریبانه از تداوم پذیرش آوارگان در این کشور علیرغم حملات تروریستی در پاریس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنک، وزیر امور خارجه آمریکا بدون اشاره به حمایت های این کشور از تروریست های داعش که به ایجاد بحران آوارگان منتهی شد، در اظهاراتی بر تداوم پذیرش آن ها علیرغم حملات تروریستی پاریس تأکید کرد.

«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا که در سی امین کنفرانس سالانه شورای مشورتی امنیت خارجی سخنرانی می کرد، گفت: ما قصد دیدار با آن ها را داشته و از دیدار کنندگان نیز دعوت می کنیم.

کری که کشورش چندی است در تلاش برای بازسازی چهره آمریکا در انظار جهانیان به تغییر مواضع مصلحتی روی آورده است، ادامه داد: چگونه می توان گفت که زنی ۵۰ ساله با نوه هایش می تواند به عنوان یک تهدید امنیتی برای ما به شمار آید؟

وی افزود: ما کار درستی انجام داده و قصد داریم آوارگان را کماکان بپذیریم.

این در حالی است که فرمانداران ۲۶ ایالت آمریکا به بهانه حملات تروریستی جمعه شب گذشته در فرانسه، صراحتاً اعلام کرده اند که از پذیرش آوارگان سوری خودداری می کنند.

اتخاذ سیاست های دوگانه در آمریکا و اهتمام به عوام فریبی در این کشور موضوع تازه ای نیست. ایندیپندنت نیز دیروز خبر داد: فرمانداران چهار ایالت آمریکا در بیانیه ای اعلام کردند که از ورود مهاجران سوری به این ایالت ها جلوگیری خواهند کرد.

فرمانداران ایالت های تگزاس، آلاباما، لوئیزیانا و میشیگان مدعی اند مهاجران سوری برای امنیت این کشور خطرناک هستند و نباید اجازه ورود به کشور را برای آنها صادر کرد.

این موضوع در حالی اعلام شده است که «باراک اوباما» پیشتر وعده پذیرش ۱۰ هزار مهاجر سوری به آمریکا را داده بود.

کد N1034952

وبگردی