آفتاب

مقام اطلاعاتی ارشد آلمان: نباید از ترس داعش برنامه‌های عمومی خود را لغو کنیم

مقام اطلاعاتی ارشد آلمان: نباید از ترس داعش برنامه‌های عمومی خود را لغو کنیم

رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان در پی لغو شدن برگزاری دیدار فوتبال آلمان و هلند در شهر هانوفر امروز(چهارشنبه) اظهار کرد، برلین نباید مرعوب تهدید خشونت‌های داعش شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی که نگرانی‌های امنیتی در اروپا در پی کشته شدن دست کم 129 نفر در جریان حملات روز جمعه گذشته در شهر پاریس به اوج خود رسیده است، هانس-گئورگ ماسن، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان (BfV) اظهار کرد، این کشور مثل همه دیگر کشورهای غربی دشمن گروه تروریستی داعش است.

وی در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی ARD آلمان گفت: ما این نگرانی بزرگ را داریم که اگر داعش توان حمله به ما را داشته و بتواند در آلمان حمله تروریستی انجام دهد، این کار را انجام خواهد داد. اما از طرف دیگر آلمان نباید برنامه‌های عمومی مهم خود را در پاسخ به این نگرانی‌ها لغو کند.

ماسن به رغم دفاع از تصمیم سه‌شنبه شب مقامات آلمان برای لغو بازی فوتبال میان این کشور و هلند در شهر هانوفر گفت: من ابدا توصیه به یک چنین کاری برای همه رخدادها نمی‌کنم.

وی ادامه داد: آنچه که می توانم بگویم این است که ما یک سری شواهد مستدل داشتیم که ما را مجبور ساخت به دولت آلمان توصیه کنیم که این بازی را لغو کند.

وی بدون دادن توضیحات بیشتر درباره این شواهد اظهار کرد: ما باید چنین شواهدی را بسیار بسیار جدی بگیریم.

وی همچنین از تایید گزارش رسانه‌ها درباره این که منابع اطلاعاتی فرانسه از قبل در این خصوص اطلاعاتی را داده‌اند خودداری کرد.

مقام‌های آلمان اعلام کردند در پی لغو بازی فوتبال میان این کشور و هلند و تخلیه استادیوم، هیچ کسی دستگیر نشده و هیچ بمبی نیز پیدا نشد. رسانه‌ها گزارش داده بودند که نگرانی‌هایی در خصوص بمب‌گذاری در استادیوم وجود داشته است.

انتهای پیام

کد N1034847

وبگردی