آفتاب
معاون دبیرکل اتحادیه عرب:

نشست وین نقشه راه سوریه را تقریبا ترسیم کرد

نشست وین نقشه راه سوریه را تقریبا ترسیم کرد

«احمد بن حلی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب با اشاره به نشست وین ۲ درباره سوریه تصریح کرد: این نشست نقشه راه سوریه را تقریبا ترسیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «احمد بن حلی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب با بیان اینکه در جریان نشست وین۲ نقشه راه سوریه تقریبا ترسیم شد، گفت: این نقشه راه را می توان در عناصری از قبیل آغاز مذاکرات سیاسی میان دولت و مخالفان، تشکیل دولت وحدت ملی، تدوین قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات پارلمانی خلاصه کرد.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب با تأکید بر لزوم همکاری های منطقه ای و بین المللی برای حل سیاسی بحران سوریه، تصریح کرد: جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل باید در این زمینه نقش مثبت ایفا کنند.

بن حلی با اشاره به اینکه تروریست های داعش خطر بزرگی برای امنیت منطقه ای و جهانی محسوب می شوند، اظهار داشت: شاید بتوان گفت که در صورت حل بحران سوریه، کار داعش هم تمام خواهد شد.

گفتنی است، از زمان آغاز بحران سوریه تاکنون، اتحادیه عرب همواره ایفاگر نقش منفی در تحولات این کشور بوده است. این اتحادیه همواره از ائتلاف موسوم به معارضان سوری حمایت کرد و در خصومت با دولت دمشق تا جایی پیش رفت که کرسی متعلق به این دولت در اتحادیه عرب را از آن سلب کرد.

کد N1034636

وبگردی