آفتاب
در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی اردبیل

آیت‌الله موسوی‌اردبیلی: برای ریشه‌کن کردن فقر تلاش شود

آیت‌الله موسوی‌اردبیلی: برای ریشه‌کن کردن فقر تلاش شود

آیت‌الله موسوی‌اردبیلی گفت: یکی از مشکلات اصلی جامعه امروز فقر است که دولت و خیرین، باید در این زمینه و برای ریشه‌کن کردن فقر تلاش کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار رئیس و معاونان جهاد دانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: کار شما در این راستا بالاترین عبادت است. چون مشغول خدمت بزرگ به مردم هستید. اهمیت کار شما به این است که علم را به منصه ظهور رسانده‌اید و از حالت پژوهشی علمی به کاربردی برده‌اید و این خود موفقیت بسیار بزرگی است که دیگر دانشمندان نیز، باید علوم را به این سمت سوق دهند.

وی در ادامه افزود: در بحث فرهنگ نیز باید تلاش ویژه‌ای صورت گیرد، ابتدا از فرهنگ نیک مردم حفاظت شود و جامعه را به سمت فرهنگ دینی ناب، سوق دهند. باید جامعه را با فرهنگ قرآن مجید و سیره اهل بیت(علیهم السلام) آشنا کرد. که در این صورت مردم را از خطرات پیش رو حفظ نموده‌ایم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی جامعه امروز ما فقر است که دولت و خیرین، باید در این زمینه و برای ریشه‌کن کردن فقر تلاش کنند. این را بدانید که اگر فقر مالی در جامعه‌ای باشد، خودبخود فقر فرهنگی نیز، آن جامعه را دربر می‌گیرد. منظور من این نیست که فقط آنان را سیر کنیم و یا بپوشانیم، بلکه باید زمینه اشتغال را در جامعه فراهم آورد تا فقر از جامعه رخ بر ببندد.

آیت‌الله موسوی‌اردبیلی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای حضار از خیرین خواست که در امر رویان، وارد شده و افراد کم درآمد و یا فقیر را یاری کنند تا خانواده‌های فاقد فرزند نیز، طعم شیرین مادری و پدری را بچشند.

در ابتدای این دیدار دکتر نصیری ضمن تشکر از این مرجع تقلید بیان کرد: در جهاد دانشگاهی استان اردبیل اقدامات خوبی صورت گرفته است که از آن جمله، در بخش درمان ناباروری انسان و بحث‌های پژوهشی اصلاح نژاد کشاورزی قدم‌های خوبی برداشته‌ایم، برای نمونه طرح اصلاح گونه فندق از جمله 10 طرح شاخص جهاد دانشگاهی کشور به‌شمار می‌رود.

وی افزود: از آنجا که استان اردبیل در بخش تولید فندق از اهمیت خاصی برخوردار است، ما هم گونه‌های هیبریدی با مغز بزرگتر و مقاوم در برابر تنش‌های سرمایی ایجاد کرده‌ایم که به لحاظ اقتصادی اهمیت فراوانی در بخش داخلی و البته صادرات به سایر کشورها ایجاد می‌کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل در ادامه بیان کرد: در بخش رویان تا این زمان حدود 360 نفر نتیجه مثبت گرفته‌اند و بنا داریم در حوزه سلول درمان نیز مراکزی را راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام

کد N1034527

وبگردی