آفتاب
در کنفرانس مشترک با همتای لبنانی خود؛

لاوروف: هیچ توافقی درباره عدم مشارکت اسد در انتخابات سوریه وجود ندارد

لاوروف: هیچ توافقی درباره عدم مشارکت اسد در انتخابات سوریه وجود ندارد

وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید بر اینکه هیچ گونه توافقی درباره عدم مشارکت بشار اسد در هرگونه انتخاباتی صورت نگرفته، ابراز امیدواری کرد که روند سیاسی برای حل و فصل بحران سوریه ژانویه آتی آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با جبران باسیل، همتای لبنانی خود در مسکو ابراز امیدواری کرد که روند سیاسی برای حل و فصل بحران سوریه ژانویه آتی آغاز شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه هیچ گونه توافقی درباره عدم مشارکت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در هر گونه انتخاباتی در آینده وجود ندارد، گفت: باید در حال حاضر مسئله سرنوشت بشار اسد را کنار بگذاریم و به حل و فصل بحران سوریه بپردازیم.

لاوروف همبستگی خود را با لبنان در مشکلاتی که به دلیل اقدامات تروریستی با آن مواجه است، اعلام کرد و گفت: ما خواهان تقویت روابط روسیه و لبنان و آماده حمایت از ارتش و دولت این کشور هستیم.

وی تصریح کرد: سرنگونی هواپیمای روسی در صحرای سیناء تجاوز علیه روسیه محسوب می‌شود و ما از تمامی ابزارهای ممکن برای پاسخ به این تجاوز استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به دریانوردان روسی دستور داده تا با فرانسوی‌ها به عنوان هم پیمانان همکاری کنند.

وزیر خارجه روسیه گفت: برخی گروه‌های تروریستی رنگ عوض کرده و روش سخن گفتن خود را تغییر می دهند تا خود را مخالف میانه‌رو جلوه دهند.

لاوروف تاکید کرد: اینکه برخی برکناری اسد را شرط یکپارچه سازی تلاش‌ها علیه تروریسم می‌دانند قابل قبول نیست.

وزیر خارجه لبنان نیز در این دیدار درخواست کمک بیروت از مسکو برای مقابله با تروریسم در آینده را بعید ندانست.

وی گفت: جامعه جهانی باید در برابر داعش جبهه متحدی را تشکیل دهد. ریشه کن کردن تروریسم عملیات نظامی و ممانعت از حمایت مالی از تروریست ها را می‌طلبد.

باسیل گفت: زمانی که ما پیامدهای بحران سوریه را بر کشور خود می‌بینیم امکان ندارد درباره بحران سوریه کوتاهی کنیم.

انتهای پیام

کد N1034449

وبگردی