آفتاب

موج گسترده تهدید و اقدامات خشونت‌آمیز علیه مسلمانان در آمریکا

موج گسترده تهدید و اقدامات خشونت‌آمیز علیه مسلمانان در آمریکا

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از افزایش تهدیدات و اقدامات خشونت‌آمیز علیه مسلمانان و مقدسات آنها در آمریکا از جمله آسیب رساندن به مساجد و مراکز اسلامی و پیام‌های توهین‌آمیز تلفنی و اینترنتی پس از وقوع حملات روز جمعه پاریس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گروه‌های حامی حقوق مسلمانان در آمریکا می‌گویند انتظار چنین احساسات اسلام‌ستیزانه‌ای در آمریکا بعد از حملات پاریس را داشتند اما اکنون شاهد افزایش چشمگیر اقدام‌ها علیه مسلمانان در این کشور هستند که قابل توجه به نظر می رسد.

ابراهیم هوپر، سخنگوی شورای روابط اسلام-آمریکا در واشنگتن اظهار داشت: دورنمای پیش‌رو برای مسلمانان آمریکا تیره و تار است. ما شاهد اوج گیری لفاظی‌های ضد اسلامی در زندگی خود هستیم و من فکر می‌کنم که این مساله موجب تحریک به اقدامات خشونت‌آمیز و خرابکاری‌ علیه مسلمانان در آمریکا شده است.

وی گفت: افزایش سطح احساسات ضد مسلمانان در آمریکا در سخنان برخی کاندیداهای ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه و فرمانداران و دیگر مقام‌هایی که با پذیرش پناهجویان سوری بیشتر در آمریکا مخالفت کرده‌اند، نمود یافته است.

در کنتیکات، پلیس محلی و ماموران اف.بی.آی در حال تحقیق درباره گزارش شلیک چند گلوله به سوی مسجد بیت الامان در منطقه مریدن ساعاتی بعد از حملات پاریس هستند.

به گفته سلام بهاتی، سخنگوی جامعه مسلمانان فرقه احمدیه در نیویورک که مسجد مذکور به آنها تعلق داشته، مسئولان این مسجد می‌گویند انگیزه عامل یا عاملان شلیک گلوله را نمی‌دانند.

بهاتی اظهار داشت: با اینکه ما هرچه بیشتر از حملات علیه مساجد در آمریکا مطلع می‌شویم اما همچنان می بینیم که این مساجد پاسخ خشونت آمیزی نمی‌دهند زیرا اسلام به ما آموخته که صلح را آموزش دهیم.

همچنین مقام‌های آمریکایی گفتند که در دانشگاه کنتیکات نیز روز شنبه عبارت "پاریس را کشت" زیر نام یک دانشجوی مسلمان مصری بر روی درب اتاقش در خوابگاه دانشجویی نوشته شده و آنها در حال تحقیق درباره این اتفاق هستند.

رهبران مسلمانان آمریکا همچنین نمونه‌هایی از خرابکاری، تهدید و دیگر جرایم علیه مساجدی در نبراسکا، فلوریدا، تگزاس، کنتاکی، ویرجینیا، تنسی، اوهایو، نیویورک و دیگر ایالت‌های این کشور را گزارش داده‌اند.

مرکز اسلامی اوماها در نبراسکا گزارش داد که یک نفر روی دیوار این مرکز اقدام به نقاشی برج ایفل با اسپری کرده است. شورای روابط اسلام-آمریکا از اف.بی.آی و پلیس محلی خواسته تا درباره این حادثه به عنوان جرم نفرت پراکنی تحقیق کنند. نصیر حسین، دبیرکل این مرکز گفت که مسلمانان در این شهر نگران هستند.

در حومه آستین در تگزاس نیز رهبران مرکز اسلامی فلاگرویل روز دوشنبه مشاهده کردند که فردی توهینی بی شرمانه علیه قرآن در مقابل درب این مسجد انجام داده و صفحات قرآن را پاره کرده است. رهبران مسلمانان آمریکا همچنین از مقام‌های آمریکا خواستند تا درباره این اقدام به عنوان جرم نفرت پراکنی تحقیق کنند.

مقام‌های آمریکایی در حومه هیوستن در تگزاس نیز در روز سه‌شنبه فردی را دستگیر کردند که در شبکه‌های اجتماعی تهدید کرده بود که به سوی یک مسجد گلوله شلیک خواهد کرد و متهم به تهدید تروریستی شد. جمعه شب نیز دو مسجد در منطقه خلیج تامپا در فلوریدا پیام‌های تهدیدآمیز تلفنی دریافت کردند.

مقام‌های اف.بی.آی اعلام کردند، همان فردی که این تماس‌ها را برقرار کرده مشابه این کار را در تماس هایی با انجمن اسلامی سن‌‍پترزبورگ و انجام اسلامی پینلاس کانتی تکرار کرده است. این شخص شناسایی شد و تحت بازجویی قرار گرفت اما بازرسان گفتند که در تحقیقات طرحی عملی برای انجام اقدامات خشونت آمیز پیدا نکردند.

انتهای پیام

کد N1034410

وبگردی