آفتاب
یک رسانه آمریکایی گزارش داد

احتمال نقض تحریم‌های ایران توسط یک بانک آمریکایی

احتمال نقض تحریم‌های ایران توسط یک بانک آمریکایی

یک پایگاه خبری آمریکایی گزارش داد: یوتابانک اقدام به خرید یک هواپیمای بوئینگ از خطوط هوایی الناصر کرده است که به دلیل ارتباط با ایران در لیست سیاه آمریکا قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری اینترنشنال بیزینس تایمز، یوتابانک آمریکا ماه گذشته یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 را از خطوط هوایی الناصر عراق خریداری کرده است. این شرکت هواپیمایی پیش از این تجهیزات هوایی و هواپیما به خطوط هوایی ماهان ایر فروخته است.

خرید یوتابانک از خطوط هوایی الناصر احتمالاً نقض تحریم‌های آمریکا محسوب می‌شود.

دفتر کنترل اموال خارجی آمریکا در وزارت خزانه‌داری ماهان ایر و خطوط هوایی الناصر را در فهرست سیاهی قرار داده بود که براساس آن، شهروندان و ساکنان دائمی آمریکا و سازمان‌ها اجازه دادوستد اسامی این فهرست را ندارند.

وزارت خزانه‌داری شش ماه پیش خطوط هوایی الناصر را به دلیل فروش هواپیما به ماهان ایر تحریم و اموال این شرکت را در آمریکا بلوکه کرد. این وزارتخانه پیشتر در اکتبر 2011 ماهان ایر را نیز تحریم کرده بود.

به گزارش اینترنشنال بیزینس تایمز، ایران علیرغم وجود تحریم‌های آمریکا توانسته است از شرکت‌های خارجی حتی از انگلیس هواپیما خریداری کند و آمریکا قادر به جلوگیری از این معاملات نبوده است.

انتهای پیام

کد N1034381

وبگردی