آفتاب
زاهدی در گفتگو با مهر هشدار داد؛

جریان‌های افراطی در دانشگاه‌ها فعال شده‌اند/دانشجویان مراقب باشند

جریان‌های افراطی در دانشگاه‌ها فعال شده‌اند/دانشجویان مراقب باشند

رئیس کمیسیون آموزش مجلس، با هشدار نسبت به فعال شدن جریان‌های افراطی در دانشگاه‌ها، گفت: دانشجویان مطالعه کنند تا خدمت و خیانت روشنفکران را بر اساس آن چیزی که جلال آل‌احمد می‌گفت به خوبی تشخیص دهند.

محمدمهدی زاهدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با هشدار نسبت به تحرک برخی احزاب و گروه‌های سیاسی تندرو در دانشگا‌ه‌ها با نزدیک شدن به انتخابات مجلس، اظهار داشت: اگر برخی سال‌های دهه ۷۰ و ۸۰ را یادآوری کنیم، حوادثی مانند ۱۸ تیر ۷۸ و فتنه ۸۸ با افراطی‌گرایی تحمیل شده از بیرون به دانشگاه‌ها و تاثیرگذاری بر دانشجویان، لطمات سنگینی به حیثیت دانشگاه وارد کرد.

وی افزود: این در حالی بود که قاطبه دانشجویان کشور ما، گروهی جوان، پاک و آرمانگرا هستند، اما جریانات سیاسی از همین پاکی و خلوص و آرمانگرایی آنها سوءاستفاده کرده‌اند و با تحریک دانشجویان، حوادث ناگواری را رقم زدند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر می‌رسد در حال حاضر نیز این جریانات افراطی تلاش می‌کنند تا در دانشگاه‌ها ظاهر شوند و با تحلیل‌های کاملاً غلط، تحرکاتی را در دانشگاه‌ها ایجاد کنند؛ اینجاست که تاکید ما به مسئولان وزارت علوم این است که مراقبت کنند.

زاهدی تاکید کرد: ما نمی‌گوییم که اجازه حضور احزاب و جریانات سیاسی را در دانشگاه‌ها ندهند، اما اگر این گروه‌ها می‌خواهند به صورت یکسویه در دانشگاه‌ها حاضر شوند و فضای دانشگاه را متاثر کنند، در کنار آنها نیز باید افرادی در دانشگاه‌ها حضور یابند که به صورت مناظره‌ای و در قالب کرسی‌های آزاداندیشی، واقعیت‌ها بیان شود که دانشجو خودش انتخاب کند، نه اینکه حرف‌های یکطرفه را بشنود و بعدها این دانشجو که امانت مردم است، راهی را برود که هم به ضرر مصالح شخصی خودش و هم به ضرر دانشگاه و نظام تمام شود.

دانشجویان «خدمت و خیانت روشنفکران» را بخوانند

وی اظهار داشت: وقتی ما صحبت از جریان‌های سیاسی افراطی می‌کنیم، باید توجه داشته باشیم که برخی از آنها احزابی منحل شده هستند که افراطی‌گری را به حد اعلی رسانده بودند؛ پشت صحنه حوادث ۷۸ و ۸۸ دقیقاً همین احزاب افراطی‌ و تندرو بودند و حتی خارج از دانشگاه نیز، در مواردی مانند تحصن مجلس ششم همین احزاب افراطی اصلاح‌طلب در پشت صحنه ماجرا قرار داشتند که آن اتفاقات تلخ رقم خورد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با توصیه به دانشجویان برای شناخت دقیق جریان‌های سیاسی، گفت: دانشجویان خوب است مطالعه دقیقی نسبت به احزاب و گروه‌های سیاسی بعد از انقلاب داشته باشند تا خدمت و خیانت روشنفکران را بر اساس آن چیزی که جلال آل‌احمد می‌گفت به خوبی تشخیص دهند که چه کسانی در خدمت این انقلاب و نظام و مردم بوده‌اند و چه کسانی در قالب روشنفکری به این انقلاب و مردم خیانت کردند.

کد N1034377

وبگردی