آفتاب
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خبر داد

نمایشگاه اختصاصی ایران در تاجیکستان برگزار می‌شود

نمایشگاه اختصاصی ایران در تاجیکستان برگزار می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نمایشگاه اختصاصی ایران در شهر دوشنبه کشور تاجیکستان با محوریت خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا- منطقه خراسان، راضیه علیرضایی اظهار کرد: این نمایشگاه از 30 آبان تا 3 آذر سال جاری با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و با حضور 31 شرکت اقتصادی از خراسان رضوی و سایر استانهای کشور برپا می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه در گروه‌های کالایی محصولات و صنایع غذایی، ماشین‌آلات و مصالح ساختمانی، انرژی، عمران و راه‌سازی، خدمات شهری، خدمات فنی و مهندسی و مخابراتی، حمل و نقل، لوازم خانگی، دکوراسیون، مصنوعات پلاستیکی، موکت و کفپوش، تجهیزات و خدمات پزشکی، دارویی و تجهیزات آزمایشگاهی، کشاورزی و ماشین‌آلات وابسته، الیاف و منسوجات، مواد اولیه، محصولات آرایشی و بهداشتی، صنایع دستی و فرش برگزار می‌شود.

علیرضایی با اشاره به اهمیت برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در کشورهای هدف صادراتی در راستای افزایش مراودات تجاری، اظهار کرد: طی هفت ماهه سال جاری 87 هزار و 835 تن کالا به ارزش 79 میلیون و 768 هزار دلار از خراسان رضوی به تاجیکستان صادر شده است.

وی افزود: عمده‌ترین اقلام صادراتی استان به این کشور شامل رنگ و ورنی و پوشش ساختمانی، نان‌ها، فطیر، شیرینی و بیسکویت، کاشی یا سرامیک، چای سیاه، تخم مرغ خوراکی، لوله و شیلنگ، چسب، البسه، رب گوجه فرنگی، مخمرهای فعال(زنده)، پودر شیرخشک صنعتی، مصنوعات مواد پلاستیکی، آسفالت، سیمان سفید پرتلند و ... است.

انتهای پیام

کد N1034338

وبگردی