آفتاب

آغاز محرومیت‌زدایی از 1000 نقطه مازندران در آینده نزدیک

آغاز محرومیت‌زدایی از 1000 نقطه مازندران در آینده نزدیک

رئیس بسیج سازندگی سپاه کربلا گفت: محرومیت‌زدایی از هزار نقطه در مازندران به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مازندران، غلامرضا شریعتی در نشست خبری بسیج سازندگی استان با اصحاب رسانه گفت: از فعالیت‌های بسیج فعالیت در عرصه‌های سازندگی است که در سه بخش مجزای اردوهای جهادی، فعالیت‌های اقتصادی و کمک به دولت در امور زیرساختی و پروژه‌ای عمرانی دولت است.

وی با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری و رفع محرومیت از استان مازندران گفت: استان مازندران استانی سرسبز است و به عمق آن توجه کمتری شده و در استان نقاطی وجود دارد که دچار محرومیت‌های شدید در حوزه‌های آب، بهداشت و راه است و مردم در برخی نقاط در محرومیت‌های شدید اقتصادی به سر می‌برند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه کربلای استان مازندران با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری عنوان کرد: دو ماه پیش از ادغام دو سازمان جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی رهبر فرمودند من هنوز معتقدم که جامعه دچار محرومیت است و باید برداشته شود و این مسئولیت بر عهده بسیج سازندگی گذاشته شد.

شریعتی با اشاره به وجود پتانسیل‌های مناسب برای محرومیت‌زدایی گفت: این امکان وجود دارد که با هزینه کم این محرومیت‌ها را از بین برداریم و برای این منظور مقرر شده در روز جمعه به همراه استان و دستگاه‌های اجرایی استان مقدمه برای انجام عملیات محرومیت‌زدایی از هزار نقطه استان انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب ما انقلاب محرومین و مستضعفین بوده و قرار بود محرومیت‌ها برداشته شود، اظهار کرد: محرومیت‌ها شناسایی شده و شناسنامه‌دار خواهد شد و تلاش می‌کنیم تا پایان سال 95 تحول جدی در رفع این محرومیت‌ها انجام شود.

مسئول بسیج سازندگی مازندران با اشاره به مشکلات اقتصادی و تحریم‌های به وجود آمده راه کمک به دولت را انجام پروژه‌های دولتی با سرعت بالا و هزینه کم عنوان کرد و گفت: بسیج سازندگی با 1428 پروژه به مبلغ 70 میلیارد تومان را در سطح استان اجرایی کرده که بیشتر آن در حوزه راه و بهداشت بوده است.

وی با اشاره به درایت مقام معظم رهبری و اشاره ایشان به اینکه دشمن بنا دارد در جنگ اقتصادی تا جایی پیش برود که مردم از نظام خسته شوند، گفت: این جنگ اقتصادی که دشمن برای ما به راه انداخته است و فرمایشات مقام معظم رهبری که از چند سال قبل با مردم و دولت مردان مطرح فرمودند بسیج سازندگی خود را مخاطب این فرمایشات دانسته و در دو بخش فرهنگی و کمک به ایجاد اشتغال و امنیت غذایی فعالیت خود را آغاز کرده است.

شریعتی با اشاره به اینکه جامعه امروز ما جامعه مصرف‌گرا است، تاکید کرد: برای برون رفت از این مشکلات نخریدن کالای خارجی و استفاده از تولیدات داخلی ضروری است که معاونت فرهنگی سپاه این وظیفه را برعهده دارد و بسیج سازندگی نیز به عنوان همکار عمل می‌کند.

مسئول بسیج سازندگی مازندران با تاکید بر فرمایشات رهبر گرانقدر انقلاب درباره استقلال در عرصه کشاورزی گفت: عرصه کشاورزی بسیار گسترده است و ضمن اینکه در فعالیت‌های کشاورزی اشتغال ایجاد خواهد کرد از این رو بسیج سازندگی در سه سال گذشته نزدیک به 80 میلیارد تومان از منابع خود و توسط بانک مهر اقتصاد تسهیلات خود اشتغالی پرداخت کرده است.

وی پرداخت این تسهیلات را در حوزه کشاورزی، صنایع وابسته، دام و طیور، گیاهان دارویی، زنبور عسل، ماکیان و ... عنوان کرد و گفت: با پرداخت این اعتبار نزدیک به 20 هزار شغل مستقیم ایجاد شده است و این مشاغل مورد حمایت هستند دو شرکت هلدینگ برای فروش محصولات در کشور ایجاد شده است.

شریعتی با تاکید بر اینکه محصولات تولیدی این تولیدکنندگان با نظارت جهاد کشاورزی و دام پزشکی و دیگر ارگان‌های ذی‌ربط است تا محصولات بهداشتی و سالم تحویل جامعه شود، عنوان کرد: در سال گذشته 20 میلیارد تومان اعتبار در اختیار این نهاد قرار داده شده بود و این بودجه امسال 37 میلیارد تومان افزایش یافته است.

این مسئول با اشاره به اینکه این تسهیلات مختص بسیجیان نیست، گفت: اگر متقاضی عضو بسیج نباشد هم می‌تواند با تکمیل فرم عضویت و ارائه طرح خود تقاضای وام داشته باشد.

وی با عنوان اینکه عرصه کار کشاورزی روستا است، گفت: زمین‌های کشاورزی استان عمدتاً در بخش روستایی است و یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی ایجاد مهاجرت معکوس به روستا ها است و باید این فرهنگ‌سازی انجام شود و برای این امر نیز با توجه به تسهیل ازدواج آسان به زوجینی که بخواهند در روستا اقدام به کار تولیدی نمایند استقبال بیشتری می شود.

وی در پایان به گزارش اردوهای جهادی پرداخت و گفت: در سال جاری 150 گروه جهادی شامل 2600 دانشجو به مدت 20 روز به مناطق استان اعزام شدند که دراین طرح‌ها 1150 حلقه صالحین در اردوهای یک روزه و 19هزار نفر، نوسازی مدارس با 3325 نفر مرمت و بازسازی 280 واحد مدرسه در را استان انجام داده‌اند همچنین 195 گروه جهادی بسیج محلات در اردوهای 7 روزه با شرکت 3200 نفر صورت گرفته است.

شریعتی همچنین از اجرای طرح همکار کشاورز با جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: تولیدات کشاورزی عمدتاً سنتی است و برای استفاده از ظرفیت بسیج مهندسین در سال جاری 500 نفر از مهندسین حوزه کشاورزی به عنوان همگام با کشاورز به روستاها اعزام شدند تا در کنار کشاورز برای تولید سه محصول برنج، گندم و دانه‌های روغنی در هر سه مرحله کاشت، داشت و برداشت حضور داشته باشند.

انتهای پیام

کد N1034324

وبگردی