آفتاب
جمعه 29 آبان ماه

بیش از 7 هزار نفر در مسابقه تفسیر قرآن «نورالهدی»رقابت می‌کنند

بیش از 7 هزار نفر در مسابقه تفسیر قرآن «نورالهدی»رقابت می‌کنند

هشتمین دوره مسابقه تفسیر قرآن «نورالهدی» جمعه 29 آبان‌ماه با حضور 7 هزار و 756 نفر به صورت هماهنگ در 140 حوزه امتحانی سراسر کشور برگزار می‌شود.

هشتمین دوره مسابقه تفسیر قرآن «نورالهدی» جمعه 29 آبان‌ماه با حضور 7 هزار و 756 نفر به صورت هماهنگ در 140 حوزه امتحانی سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزار دانشجویان ایران(ایسنا)، ثبت‌نام در هشتمین دوره مسابقات تفسیر قرآن «نورالهدی» از 25 خردادماه به همت سازمان دارالقرآن آغاز شد و تا 15 مردادماه ادامه داشت که در این مدت 7 هزار و 756 نفر آمادگی خود را برای شرکت در این آزمون اعلام کردند.

سال گذشته این مسابقات به اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور سپرده شده بود اما امسال با توجه به بحث ادغام دو اتحادیه قرآنی، سازمان دارالقرآن همچون سال‌های گذشته این مسابقات را عهده‌دار شد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها این مسابقات قرار بود 22 آبان‌ماه در دو رشته‌ «تفسیر یک جزء» شامل تفسیر جزء 24 قرآن کریم و «تفسیر سه جزء» شامل تفسیر اجزای 24، 25 و 26 قرآن کریم به صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار شود اما با توجه به اینکه چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت ارشاد نیز در این تاریخ اعلام شده بود، سازمان دارالقرآن زمان برپایی مسابقه «نورالهدی» را یک هفته به تعویق انداخت.

هشتمین دوره مسابقه تفسیر قرآن «نورالهدی» جمعه 29 آبان‌ماه ساعت 10 صبح به صورت هماهنگ در 140 حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

این مسابقه به صورت حضوری و در قالب آزمون چهارگزینه‌ای برگزار خواهد شد. تعداد سؤالات در رشته تفسیر یک جزء 40 مورد و در رشته تفسیر سه جزء 100 مورد است.

پس از بررسی، تصحیح پاسخنامه‌ها و اعلام نتایج، جوایز برگزیدگان به صورت نقدی به حساب آنها واریز می‌شود. به تمامی شرکت‌کنندگان این مسابقه که حداقل 70 درصد نمره آزمون را کسب کنند، مدرک آشنایی با تفسیر اجزای مورد مسابقه اعطاء ‌می‌شود.

بر اساس این گزارش، مسابقه «نورالهدی» به عنوان بزرگ‌ترین مسابقه تفسیر قرآن کشور به شمار می‌رود به طوری که در طول 7 دوره برگزاری این مسابقات بیش از 70 هزار نفر شرکت کرده‌اند.

استان مازندران نیز با ثبت نام بیش از 800 نفر از سراسر استان بیشترین شرکت کننده را در این دوره از مسابقات دارد.

انتهای پیام

کد N1034274

وبگردی