آفتاب
وزارت امور خارجه کوبا؛

سیاست مهاجرتی آمریکا در قبال کوبا با تلاشهای دیپلماتیک تضاد دارد

سیاست مهاجرتی آمریکا در قبال کوبا با تلاشهای دیپلماتیک تضاد دارد

دولت هاوانا از آمریکا به دلیل ترغیب مردم به مهاجرت از کوبا انتقاد کرده و اتخاذ این رویکرد را در مغایرت با تلاش های مشترک به بهبود روابط دو جانبه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، دولت هاوانا با صدور بیانیه ای از دولت واشنگتن به دلیل اتخاذ سیاست هایی که منجر به تحریک مردم و افزایش شمار مهاجرین کوبایی می شود انتقاد کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه کوبا سیاست واشنگتن مبنی بر موافقت با اقامت اغلب مهاجرین کوبایی که به خاک آمریکا می رسند، در مغایرت با تلاش های اخیر عنوان شده که در راستای از سر گیری و عادی سازی روابط دو کشور انجام می شود.

به گفته دولت هاوانا، سیاست واشنگتن موجب ترغیب مردم به مهاجرت غیر قانونی از کوبا شده و در مغایرت با روح قوانین مهاجرت است.

این نخستین باری است که دولت هاوانا پس از اعلام تصمیم «رائول کاسترو» و «باراک اوباما» رؤسای جمهور آمریکا و کوبا به از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور، از سیاست های مهاجرتی واشنگتن انتقاد می کند.

بحران مهاجرت از کوبا زمانی وخامت پیدا کرد که نظامیان نیکاراگوئه برای عقب راندن ۲۰۰۰ مهاجر کوبایی که در ادامه سفر به آمریکا قصد عبور از مرز این کشور را داشتند، به زور و اعمال خشونت متوسل شدند.

مسیر مهاجرت از کوبا برای رسیدن به ایالات متحده آمریکا به ترتیب از پاناما، کاستاریکا، نیکاراگوئه و مکزیک می گذرد. طی سال مالی گذشته تعداد ۴۵۰۰ کوبایی با عبور از مرز مکزیک وارد ایالت «تگزاس» آمریکا شدند.

کد N1034255

وبگردی