آفتاب

گزارش ایسنا از مرحله نهایی رزمایش محمد رسول الله 3

گزارش ایسنا از مرحله نهایی رزمایش محمد رسول الله 3

مرحله نهایی رزمایش محمد رسول‌الله(ص) 3 نیروی زمینی ارتش در منطقه تربت جام صبح امروز چهارشنبه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مرحله پایانی رزمایش، پهبادهای نیروی زمینی ارتش با پرواز در آسمان منطقه رزمایش به شناسایی مواضع، استحکامات، تجهیزات و نیروی انسانی دشمن فرضی پرداختند و پس از شناسایی و عکسبرداری تمامی اطلاعات را به یکان های واکنش سریع مستقر در منطقه رزمایش ارسال کردند.

در ادامه مرحله پایانی رزمایش یگان‌های واکنش سریع پس از شناسایی دقیق منطقه با پشتیبانی آتش سنگین جنگنده بمب افکن های نیروی هوایی ارتش و بالگردهای هوانیروز بر مواضع تجهیزات سبک و تجهیزات سنگین پیشروی دشمن را متوقف کردند و نیروهای خودی توانستند با استفاده از سلاح های تک تیر انداز و دیگر سلاح‌های بومی و پیشرفته مواضع دشمن را مورد هدف قرار دهند.

همچنین در روز پایانی رزمایش، عملیات‌های برن، هلی برن و اسلینگ توسط هوانیروز صورت گرفت و اجرای عملیات جنگ های نوین توسط یکان جنگال تیپ 177 پیاده انجام شد.

ایجاد اِشراف اطلاعاتی با هماهنگی سامانه های مختلف اطلاعاتی نیروی زمینی ارتش در حوزه جمع آوری اخبار نیروهای فرا منطقه ای از جمله اقدامات روز پایانی رزمایش محمد رسول الله(ص) 3 بود.

ایجاد زمین مسلح یکی از بخش های مهم عملیات روز پایان رزمایش بود که توسط مهندسین جوان و توانمند سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش با موفقیت انجام شد.

همچنین در این رزمایش از سلاح‌های بومی از قبیل ضد بالگردهای شاهر، باهر و موشک بهینه سازی شده تاو که بر بالگردهای هوانیروز نصب شده بود استفاده شد.

فرمانده نیروی زمین ارتش در خصوص پیام رزمایش گفت: ما رزمایش ها را برای حفظ آمادگی روحی و رزمی برگزار می کنیم. پیام این رزمایش برای دوستان و همسایگان منطقه، صلح و دوستی و برای دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پاسخی سخت و خشن خواهد بود.

بر اساس این گزارش، همراه با برگزاری رزمایش در منطقه اقدامات مردم یاری به ویژه در بخش‌های پزشکی با برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه تربت جام که با بخش های ویژه دندانپزشکی اورژانس اتاق عمل جرایی انجام شد و بالغ بر 2000 نفر از ساکنین منطقه را به صورت رایگان تحت پوشش فعالیت‌های پزشکی خود قرار داد.

ادامه دارد...

کد N1034248

وبگردی