آفتاب
با هدف پایان دادن به بحران؛

فرستاده جدید سازمان ملل به لیبی مذاکرات صلح را از سرمی‌گیرد

فرستاده جدید سازمان ملل به لیبی مذاکرات صلح را از سرمی‌گیرد

فرستاده جدید سازمان ملل به لیبی ضمن تاکید بر اینکه این سازمان در آینده نزدیک مذاکرات میان طرف‌های لیبیایی را از سر خواهد گرفت، مذاکره را تنها راه تحقق صلح و ثبات در لیبی خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مارتین کوبلر، فرستاده جدید سازمان ملل به لیبی تاکید کرد که این سازمان مذاکرات با طرف‌های لیبیایی را برای برداشتن موانعی ازسرخواهد گرفت که بر سر راه تشکیل دولت وحدت ملی وجود دارد.

مذاکرات سازمان ملل با طرف‌های لیبیایی تاکنون در رسیدن به توافق درباره تشکیل دولت وحدت ملی ناکام مانده است.

مارتین کوبلر که یک دیپلمات آلمانی است و به جای برناردینو لئون، فرستاده سابق سازمان ملل به لیبی فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: ادامه روند مذاکره و استفاده از نتایج به دست آمده تنها راه پیشبرد روند صلح است و حفظ وحدت و تمامیت ارضی لیبی اساس مذاکرات با تمامی طرف‌هاست.

وی تاکید کرد که از پویایی وضعیت کنونی برای رسیدن به توافق سیاسی در لیبی در آینده‌ای نزدیک و بررسی مسائل مربوط به امنیت در این کشور استفاده می‌کند.

مارتین کوبلر 62 ساله پیشتر سفیر آلمان در عراق و مصر بود و در سال 2010 به عنوان معاون فرستاده سازمان ملل به افغانستان به این سازمان پیوست.

در همین راستا، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب از تعیین کوبلر به عنوان فرستاده جدید سازمان ملل در لیبی استقبال و ابراز امیدواری کرد که فرستاده جدید در ازسرگیری مذاکرات میان طرف‌های لیبیایی موفق شود.

وی آمادگی اتحادیه عرب را برای ادامه همکاری و هماهنگی با فرستاده جدید جهت حل سیاسی بحران اعلام کرد.

از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی شبه نظامیان مسلح کنترل بیشتر مناطق را در دست گرفتند و دو دولت طبرق و طرابلس همزمان فعالیت اداره کشور را برعهده گرفتند. دولت طبرق از نظر بین المللی به رسمیت شناخته شده است. برناردینو لئون برای حل احتلافات میان طرف‌های لیبیایی تلاش زیادی کرد اما هنوز این طرف‌ها با تشکیل دولت وحدت ملی توافق نکرده‌اند.

انتهای پیام

کد N1034193

وبگردی