آفتاب

تمرین مقابله با جنگ الکترونیک دشمن در آخرین روز از رزمایش ارتش

تمرین مقابله با جنگ الکترونیک دشمن در آخرین روز از رزمایش ارتش

تسنیم نوشت: مرحله پایانی رزمایش محمدرسول‌الله 3 نیروی زمینی ارتش امروز با انجام سلسله عملیات‌هایی در منطقه عمومی تربت‌جام برگزار شد.

در روز پایانی رزمایش محمدرسول‌الله 3، پهپادهای نیروی زمینی ارتش با پرواز در آسمان منطقه رزمایش به شناسایی مواضع و استحکامات و نیروهای دشمن فرضی پرداخته و پس از عکس‌برداری هوایی تمامی اطلاعات را به یگان‌های واکنش سریع مستقر در منطقه ارسال کردند.

در ادامه مرحله پایانی رزمایش یگان‌های واکنش سریع با پشتیبانی آتش سنگین جنگنده‌های نیروی هوایی و بالگردهای هوانیروز که مجهز به موشک تاو نیز بوده‌اند بر تجهیزات سبک و سنگین دشمن حملات خود را آغاز و پیشروی دشمن را متوقف کردند.

همچنین در مرحله پایانی سلسله عملیات‌های هلی‌برن، ضدهلی‌برن و اسلینگ توسط هوانیروز انجام شده است.

در این مرحله نیز اجرای عملیات جنگ‌های نوین توسط یگان جنگال تیپ 177 پیاده انجام شد.

ایجاد اشراف اطلاعاتی و هماهنگی بین سامانه‌های متنوع و مختلف اطلاعاتی نزاجا در حوزه جمع‌آوری اخبار و اطلاعات از نیروهای فرامنطقه‌ای از جمله اقدامات دیگر روز پایانی رزمایش بود.

اجرای زمین مسلح توسط مهندسین توانمند سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی با سلاح‌های بومی از قبیل ضدبالگردها، سلاح تک‌تیرانداز بهنیه‌سازی شده شاهر و باهر و همچنین موشک‌انداز بهینه‌سازی شده تاو که بر روی بالگردهای هوانیروز نصب شده است با موفقیت انجام شد.

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز در حاشیه برگزاری این رزمایش با بیان اینکه رزمایش‌ها را برای آمادگی رزمی و هماهنگ‌سازی یگان‌های خود انجام می‌دهیم، گفت: این رزمایش برای همسایگان ما پیام صلح و دوستی و برای دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پاسخی سخت و خشن را به همراه خواهد داشت.

 امیر رضا آذریان فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) خراسان روز گذشته نیز از تمرین عملیات‌های ویژه در این رزمایش برای مقابله با اقدامات تروریستی داعش در مرزهای ایران خبر داده بود.

27220

کد N1034181

وبگردی