آفتاب

افزایش تدابیر امنیتی در هند برای مقابله با داعش

افزایش تدابیر امنیتی در هند برای مقابله با داعش

هند هشدار داد که داعش از شبه نظامیان منطقه استفاده می‌کند تا درگیری‌ها در این کشور را افزایش دهد، بر همین اساس این کشور تدابیر امنیتی را برای هیات‌های آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی در میان دیگر هیاتهای خارجی افزایش داده است.

به گزارش دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، با وجود حضور جمعیت قابل توجهی از مسلمانان در هند، داعش تنها توانسته است تعداد انگشت شماری از هندی‌ها را به خود جذب کند. البته نیروهای امنیتی این کشور اعلام می‌کنند که داعش تصویر کلی از جمعیت مسلمانان در هند ندارد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی کمیته مشورتی هند، این نگرانی وجود دارد که داعش برای مورد هدف قرار دادن هند با گروههای شبه نظامی مانند لشکر طیبه در پاکستان که حملات بمبئی در هند را در سال 2008 سازماندهی کرده بود، همکاری کند.

بر اساس اعلام این گزارش، داعش حضور پر رنگی در هند نداشته و یا موفقیتی در رادیکالیزه کردن جوانان هندی و جذب مردم منطقه نداشته است.

طبق گزارش منتشر شده توسط کمیته مشورتی، دستور داده شده است که تدابیر امنیتی برای هیاتهای دیپلماتیک فرانسه، آمریکا، انگلیس، روسیه، آلمان، استرالیا، ترکیه و اسراییل افزایش یابد.

در این گزارش تاکید شده است که اطلاعات درباره فعالیتهای احتمالی داعش مانند طرحهای شناسایی شده، اهداف و مناطق آسیب پذیر به دلیل حملات داعش به دست آید و هم چنین از سوی نیروهای پلیس اقدامات مناسب برای خنثی سازی عملیات احتمالی انجام گیرد.

انتهای پیام

کد N1034078

وبگردی