آفتاب
به دنبال حملات پاریس:

پاکستان نگران حملات تروریستی داعش در این کشور است

پاکستان نگران حملات تروریستی داعش در این کشور است

پس از حملات تروریستی داعش به فرانسه سازمان مبارزه با تروریسم ایالت «پنجاب» پاکستان در مورد عملیات تروریستی مشابه در این استان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «داون نیوز»، سازمان مبارزه با تروریسم ایالت پنجاب هشدار داد، ممکن است داعش در شهرهای بزرگ این ایالت از جمله «لاهور» دست به عملیات‌های مشابه حملات تروریستی فرانسه بزنند.

وی افزود: دولت ایالتی پنجاب تدابیر شدید امنیتی را برای جلوگیری از حملات داعش در نظر گرفته است که اگر لازم باشد جزئیات آن در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

«اعظم سلطان» معاون وزیر ایالت پنجاب در این زمینه گفت: یک مدرسه دینی در جنوب پنجاب به جرم ارتباط داشتن  با مسجد «لعل» و آموزش های نظامی به دانش آموختگان خود تعطیل شد.

«مولانا‌عبد العزیز» امام جماعت مسجد لعل ضمن بیعت با داعش از این گروه دعوت به عمل آورده تا فعالیت خود را در پاکستان گسترش دهد.

سلطان تأکید کرد: نیروهای امنیتی با دقت فعالیت‌های مولانا عبدالعزیز را زیر نظر دارند تا از نفوذ احتمالی داعش در پاکستان جلوگیری کنند.

«راناثناالله» وزیر دادگستری ایالت پنجاب در این زمینه اظهار داشت: اگر داعش فعال در سوریه و عراق قصد فعالیت در پاکستان را داشته باشد به شدت با این گروه برخورد خواهد شد.

وی هشدار داد اگر مدرس یک مدرسه دینی یا استاد یک دانشگاه با داعش همکاری و نظرات این گروه را ترویج کند نمی تواند از چنگ قانون فرار کند و از ادامه فعالیت وی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

ثنا‌الله تأکید کرد: با توجه به خطر نفوذ داعش، مدارس دینی ایالت پنجاب تحت نظر هستند. بنابراین بهتر است مسئولین این مدرسه ها دست از پا خطا نکنند.

وی افزود: نام برخی از استادان و طلاب مدرسه های دینی در فهرست تروریست هایی که در اختیار دولت پنجاب قرار دارد دیده می‌شود.

کد N1034049

وبگردی