آفتاب

کرملین: همکاری روسیه با فرانسه متفاوت از همکاری با آمریکاست

کرملین: همکاری روسیه با فرانسه متفاوت از همکاری با آمریکاست

سخنگوی رییس جمهوری روسیه به خبرنگاران گفت، ارتش‌های روسیه و فرانسه درباره چگونگی همکاری و پیشبرد عملیات علیه داعش در سوریه تصمیم گیری خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: هنوز زود است که بگوییم ائتلافی بین‌المللی برای مقابله با داعش شکل گرفته و دارد کار می‌کند. درک و دیدگاه مربوط به اینکه این ائتلاف چیست و باید چگونه پیشرفت کند و به سمت جلو حرکت نماید در حالی باید وجود داشته باشد که کشورهای عضو به این نتیجه برسند که باید برای مقابله با تروریسم همکاری نزدیک داشته باشند.

پسکوف ادامه داد، ارتش‌های روسیه و فرانسه درباره چگونگی همکاری و پیشبرد عملیات علیه داعش در سوریه تصمیم گیری خواهند کرد. همکاری روسیه با فرانسه متفاوت از همکاری با آمریکاست. ما با آمریکایی‌ها هیچ تبادل و همکاری نداریم و تنها به اشتراک گذاری اطلاعات می‌پردازیم. شرکای آمریکایی از داشتن هرگونه همکاری امتناع کرده‌اند. روسیه مدت‌هاست که خواستار ایجاد چنین همکاری است.

اوایل روز سه شنبه ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه به فرماندهی رزمناو روسی در مدیترانه دستور داد تا با ارتش فرانسه که به دنبال همکاری با روسیه به منظور مقابله با تروریسم است، ارتباط برقرار کند.

ولادیمیر پوتین گفت: یگ گروه از ناوهای فرانسوی با پشتیبانی ناوهای هواپیمابر به زودی در این فعالیت شرکت خواهند کرد. لازم است اگر که آنها متحد هستند با فرانسه همکاری مستقیم داشته باشیم و با آنها همکاری کنیم.

انتهای پیام

کد N1034019

وبگردی