آفتاب

بلومبرگ:‌ عملیات گسترده پلیس فرانسه در حومه مسلمان نشین پاریس در جریان است

بلومبرگ:‌ عملیات گسترده پلیس فرانسه در حومه مسلمان نشین پاریس در جریان است

واحد مرکزی خبر نوشت: خبرنگار شبکه تلویزیونی بلومبرگ از پاریس گزارش داد:‌ عملیات گسترده یورش پلیس فرانسه به خانه‌های مظنونان در برخی از محله‌های حومه پاریس که دارای جمعیت قابل‌توجهی از مسلمانان است، کماکان ادامه دارد.


به گزارش شبکه تلویزیونی بلومبرگ، خبرنگار این شبکه طی گزارش زنده از پاریس به نقل از روزنامه لوموند گفت: طی یورش پلیس به خانه ای در ساندونیز (حومه شمالی پاریس) دو مرد کشته شدند. صدای تیراندازی در این منطقه به گوش رسیده و حتی برخی از مردم محلی از شنیدن صدای انفجار صحبت می کنند.
گفته می شود که تعدادی از مظنونان، خود را در یک آپارتمان در ساندونیز مخفی کرده و در آنجا موضع گرفته اند. نیروهای پلیس فرانسه نیز این ساختمان را تحت محاصره قرار داده اند. عملیات گسترده پلیس در منطقه ساندونیز کماکان در جریان است.
هنوز معلوم نیست که آیا این مظنونان مستقیماً در حملات تروریستی اخیر پاریس دخیل بوده، با عاملان آن ارتباط نزدیک داشته، یا از همدستان آنان بوده اند.
طی چند شب گذشته، بیش از سیصد عملیات پلیس در شهر های مختلف فرانسه، از جمله پاریس، مارسی، تولوز، کازبور و حومه‌های آن شهرها، انجام شد و نیروهای پلیس به خانه‌های بسیاری از مظنونان یا افراد مشکوک یورش برده‌اند.
شهردار محلی در ساندونیز گفته است که این محله هم اکنون تحت کنترل پلیس است و هرگونه تردد به آن ممنوع است. حتی ایستگاه قطار این محله بسته شده است. خبرنگار افزود: شرایط در ساندونیز و چند محله دیگر در حومه پاریس بسیار پرتنش و متشنج است.
خبرنگار در خاتمه افزود: ساندونیز یکی از بزرگترین محله‌ها در حومه پاریس به شمار می‌رود و جمعیت مسلمانان در آن نیز بسیار زیاد است. رسانه‌ها گزارش داده اند که در عملیات نیروی های پلیس در ساندونیز، دست کم یک افسر پلیس زخمی شده است.

49310

کد N1033961

وبگردی