آفتاب

احتمال حملات مشترک ناوهای آمریکایی و فرانسوی علیه داعش از دریای مدیترانه

احتمال حملات مشترک ناوهای آمریکایی و فرانسوی علیه داعش از دریای مدیترانه

تسنیم نوشت: مقام‌های نظامی آمریکا تاکید کردند که ناو هسته‌ای هواپیمابر هری ترومن احتمالا ماموریت خود در دریای مدیترانه را ادامه خواهد داد تا به نیروی دریایی فرانسه در انجام حملات علیه گروه تروریستی داعش کمک کند.


به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های خبری آمریکا به نقل از مقام های نظامی این کشور اعلام کردند: ناو هواپیمابر هری ترومن قصد دارد ماموریت 7 ماهه خود در دریای مدیترانه را ادامه دهد تا به نیروی دریایی فرانسه در انجام حملات علیه داعش در سوریه کمک کند.

این اقدام آمریکا در شرایطی است که پس از حملات تروریستی اخیر در پاریس که منجر به کشته شدن بیش از 130 نفر شد، فرانسه حملات هوایی تلافی جویانه ای را علیه داعش در رقه سوریه انجام داده است.

به نوشته دیفنس نیوز، واشنگتن در خصوص ادامه حضور ناو هواپیمابر خود در اروپا برای چند روز بیشتر مذاکره کرده است. این ناو پیش از این قرار بود پس از اتمام ماموریت در دریای مدیترانه عازم خلیج فارس شود.

روز سه شنبه نیز فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد: ناو هواپیمابر شارل دوگل به جای عزیمت به خلیج فارس به بخش شرقی دریای مدیترانه خواهد رفت تا از عملیات نظامی علیه تروریست های داعش حمایت کند.

49261

کد N1033959

وبگردی